Lauwe reacties op loyaliteitsprogramma's concurrenten Proef bij Rabobank in mei van start Management I 5 Met een advertorial koopt u advertentieruimte op de redactionele pagina's van de krant. Zo'n advertorial is informatief, maar wel is dui delijk wie de afzender is. De bank betaalt de plaatsing en is dus de opdrachtgever. En de bank bepaalt dus ook het formaat, maar de adver torial hoort altijd binnen het stramien van de krant te passen. Inhoud De inhoud van de acht redac tionele artikelen en adverto- rials is afgestemd op landelijke actiethema's als Vakantiebank diensten, Telebankieren Particulieren (Tourspel), Sparen (GEA en telesparen), Chipknip en Eigen Huis. Aanvulling In de aanvulling op de Catalo gus Lokale Communicatie middelen vindt u alle verdere informatie over het abonne ment, zoals wat u precies kunt verwachten, de kosten en de manier waarop u zich kunt abonneren. U kunt zich aan melden voor een abonnement tot 30 april. Inlichtingen: Servicebureau Communicatie Lokale Banken 040-2176868 Basisvoorzieningen De Rabobank zal weinig nadeel ondervinden van de nieuwe campagne voor de voordeelpak ketten Postbank Plus en Postbank Premium Plus. Die verwachting lijkt gerechtvaardigd na marktonderzoek naar de ontvangst van de pakketten bij houders van een Postbankcard. Het onderzoek geeft ook aan dat de Rabobank bij de ontwikkeling van een eigen loyaliteits programma op de goede weg is. Met tv-commercials en mai lings aan klanten vraagt de Postbank sinds kort nadrukke lijk aandacht voor haar voor deelpakketten Postbank Plus en Postbank Premium Plus. Dit na de introductie in november aan haar cardhou- ders. Die maken in feite gratis gebruik van de pakketten, omdat de prijzen overeen komen met de kosten van de Postbankcard en de Postbank card Gold. Niet-cardhouders betalen 40 voor het Plus pakket en 96 voor het Premium Plus-pakket. Daarvoor krijgen ze onder meer een gratis creditcard voor hun partner en rente- of provi siekorting bij een persoonlijke lening of een woninghypo theek. Een boekje met voor deelcoupons voor met name horeca-gelegenheden maakt ook deel uit van de pakketten. PL USPunt is de naam van een magazine en een nieuwsbrief. De Postbank informeert daarmee sinds kort de deelnemers aan de voordeelpakketten Plus en Premium Plus. Niet aantrekkelijker geworden Volgens de Postbank zijn de voordeelpakketten interessan ter dan het Air Miles-pro- gramma, waaraan concurrent ABN Amro meedoet. Daarvoor moet je eerst punten sparen, terwijl de pakketten direct bancair voordeel bieden. Het segment Basis voorzieningen trekt echter de conclusie dat de Postbank en de ABN Amro er, door de pakketten en de Air Miles, vooralsnog niet aantrekke lijker op zijn geworden voor de klanten. Dat blijkt uit een doorlopend marktonderzoek onder Rabobankklanten, die ook een relatie onderhouden met deze twee banken. De ondervraagden zijn van mening dat een bank er vooral naar moet streven haar ban caire taken zo goed mogelijk te vervullen. Zaken als pun- tenspaar-acties en kortings bonnen horen daar niet bij. Trouwe klanten belonen Bij het loyaliteitsprogramma dat de Rabobank ontwikkelt, staan trouwe klanten centraal. Zij krijgen als dank voor hun loyaliteit meer service en gemak, periodegebonden actievoordeel èn financieel voordeel. Volgende maand start een proef met het pro gramma bij drie lokale banken. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-21770 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 5