H. Wijffels 25 april in 'De achterkant...' Intekenen op abonnement nog mogelijk tot 1 mei Ethische dilemma's van ondernemers Advertorials en redactionele artikelen mtk Wk 4 Management rscz» Ondernemers staan vaak voor moeilijke beslis singen. Betaal je bijvoorbeeld ook smeergeld in een land waar het geven van steekpenningen de gewoonste zaak van de wereld is? Laat je je medewerkers een Aids-test ondergaan? Over deze ethische vraagstukken gaat het Vara-programma 'De achterkant van het gelijk' op 25 april. Eén van de ondernemers die door presentator Marcel van Dam aan de tand worden gevoeld is Herman Wijffels. In 'De achterkant van het gelijk' staat telkens één bepaalde beroepsgroep cen traal. Dit maal zijn de onder nemers aan de beurt. Van Dam vraagt een uitgelezen gezelschap van Nederlandse topondernemers het hemd van het lijf over een aantal ethi sche dilemma's. Onderwerpen die aan bod komen zijn: belangenverstrengeling, per- soneelsselectie, public rela tions en ondernemen in het buitenland. De ondernemers moeten ant woord geven op vragen als: Betaalt u ook steekgelden voor de beveiliging van uw kantoor in Moskou? en Als uw bedrijf een vestiging heeft in China, en één van de lokale werknemers wordt vader van zijn tweede kind, ontslaat u dan deze werknemer omdat je in China maar één kind mag verwekken? Herman Wijffels, voorzitter van de hoofddirectie, is één van de ondernemers die aan het woord komen. De andere ondernemers die hun mede werking aan het programma verlenen zijn de heren Ten Besten (Nederlandse Spoorwegen), Huibregtsen (Mc Kinsey), Damen (Damen Shipyards Group), Dik (KPN), Rinnooy Kan (VNO/ NCW), Swinkels (Bavaria) en Van Zadelhoff (Beheer Brouwershof). Het programma wordt don derdag 25 april om 21.00 uur uitgezonden op Nederland 3 en duurt tot ongeveer tien uur. Management De aanvulling op de Catalogus Lokale Communicatiemiddelen, die u rond 15 april heeft ont vangen, bevat alle informatie over een abonnement op artikelen en advertorials. Tot en met 30 april kunt u hierop intekenen. Het abonnement houdt in, dat u dit jaar acht redactionele artikelen en acht advertorials ontvangt. Deze sluiten aan op landelijke actiethema's. Voor deze vorm van publici teit betaalt u, in verband met de grote oplage, slechts 150 gulden per editie. Daarmee zijn de kosten voor tekstschrij ver, fotograaf, vormgever en handling gedekt. Eventuele plaatsingskosten zijn niet in dit bedrag inbegrepen. Redactionele artikelen en advertorials Een redactioneel artikel is per definitie géén advertentie. Sluit dus niet af met het woord en beeldmerk en vermeld niet meer dan een enkele keer de naam van de Rabobank. Lay out en lengte zijn zo veel mogelijk afgestemd op de krant. U biedt zo'n redactioneel artikel vrijblijvend en gratis aan de krant aan. De krant bepaalt wat er mee gebeurt.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 4