Voor elke kernfunctie een opleidingsplanner Wa Al zes klaar Opleidingsplanner Financieel Adviseur Management 3 de overweging klanttevreden- heidsonderzoek uit te laten voeren is de keuze om dit onderzoek periodiek te herhalen. Prijs De prijs van het onderzoek Klanttevredenheid Basisvoorzieningen (schrifte lijk netto n circa 200, inclu sief benchmarking en rappor tage) bedraagt per bank voor het eerste kantoor 3.170 (inclusief BTW). De kosten voor elk volgend kantoor zijn ca 15% lager. Het onderzoek Klanttevredenheid Zakelijke Relaties (telefonisch netto n circa 200) kost per bank 9.200 (incl. BTW). De prijs voor het onderzoek Financiële Advisering is op dit moment nog niet bekend maar ligt in de lijn van het onderzoek Basisvoorzieningen. Op korte termijn komt een brochure beschikbaar met meer informatie. Inlichtingen: Rabofacet/Spectrum 040-217 7967 Management Binnenkort ontvangen alle banken een set voorbeelden van de nieuwe, driedelige opleidings planner. Daarmee kan elke medewerker zelf bepalen welke opleidingen voor hem of haar van belang zijn. En samen met de verantwoordelijke manager kunnen op de planner afspraken worden vastgelegd over de te volgen opleidingen. De opleidingsplanner heeft voor iedere kernfunctie een zelfde structuur en opzet. Per kernfunctie zijn alle oplei dingen terug te vinden die worden aangeboden door onder andere Fiscale zaken, IRIS, Interpolis, Informatisering, RabobankAcademie en derden. Driedelig Er komt voor iedere kernfunc tie een opleidingsplanner, zestien in totaal. Zes zijn er inmiddels gereed: die voor hypotheekadviseur, bedrijven- adviseur, hoofd Bedrijfsvoering, financieel adviseur, commer cieel manager Basisvoor zieningen en relatiebeheerder. Een opleidingsplanner bestaat uit drie delen: De opleidingsplanner voor de medewerker. Dat is een globaal overzicht van oplei dingen die door de mede werker kunnen worden gevolgd, plus een uitge breide toelichting op het gebruik van de planner. De brochure Opleidings informatie. Hierin staat een Naam Sleutelen aan je eigen toekomst. beschrijving van alle oplei dingen die in de opleidings planner genoemd zijn. De opleidingsplanner voor de manager: in feite een kopie van de opleidings planner voor de medewer ker, waarop de manager de met de medewerker gemaakte afspraken kan vastleggen. Elke medewerker kan met de opleidingsplanner een eigen opleidingsplan opstellen en daarover met de manager afspraken maken. Bestellen Voor de zes genoemde kern functies zijn de opleidingsplan ners al te bestellen. De oplei dingsplanners voor vijf andere kernfuncties verschijnen nog vóór de zomer. De resterende vijf opleidingsplanners komen eind 1996 gereed. Inlichtingen: RabobankAcademie Informatiecentrum Cicero 040-217 70 27

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 3