Het geheim van het Hoogeveens slokje Excursie naar Effecten- en Optiebeurs Eigen Huis 13 Overigens is Van den Oever blij met de aandacht voor de rechtsbijstandverzekering. "Ik ben het volledig eens met Marja Harrijvan, dat het kopen van een huis het juiste moment is om het nut van een rechtsbijstandverzekering te onderstrepen", vertelt Van den Oever. "Er kan immers van alles fout gaan rondom de gekochte woning: met de verkoper, met de omgeving en ook bij de inrichting van het huis. wingen plaats, zoals een nieuwe keuken of nieuwe stoffering." Marja Harrijvan is verheugd over de mededelingen van Van den Oever. "Dit nieuws bete- Vaak vinden er kleine verbou- kent dat de verkoopmogelijk heden nóg groter en makkelij ker zijn dan ik in eerste instantie dacht." Inlichtingen: Segment Eigen Huis 040-217 76 91 Financiële Advisering Met een geselecteerde groep klanten een dag op stap. Menig bank grijpt die vorm van relatie- marketing op gezette tijden aan. Doorgaans met een vastomlijnd plan, soms is de opzet wat losser. De Rabobank Hoogeveen bereidde zich zorgvuldig voor, ging met vijfendertig relaties naar de Effecten- en Optiebeurs, en kwam met enthousiaste klanten plus diverse vervolg afspraken terug. "Je moet wel zorgen dat het gezelschap bij elkaar past". "Wie nodigen we uit, dat was de eerste vraag", zegt financieel adviseur Jaap Groenewold, die met beleggingsspecialist Johan Nijland de excursie organiseerde. "Wij selecteer den drie groepen klanten: mensen die bij ons beleggen, zij die hun beleggingen elders onderbrengen, en mensen die in principe beleggers kunnen worden." De namen en adres sen kwamen uit het eigen bestand en uit de gegevens van plaatselijke serviceclubs. "Klanten gaven ons ook zelf kandidaten op, toen ze hoorden welke plannen we hadden", vervolgt Groenewold. "Daarna kwam de tweede vraag aan de orde: waar gaan we precies naartoe? We zochten uiteraard een bestem ming die met beleggen te Een onderonsje in Schiller tussen relatiebeheerder Kornelis Strik (tweede van rechts) en enkele relaties. maken had. Maar het moest ook onderhoudend, leerzaam en ontspannend zijn. De Effecten- en Optiebeurs in Amsterdam kwam zo in beeld. Er kunnen maximaal 40 mensen worden rondgeleid en dat past prima bij wat wij konden behappen." Real-timeinde bus Alle klanten kregen een per soonlijke, telefonische uitnodi ging. Wie intekende, ontving een schriftelijke bevestiging met het programma. Groenewold: "We belden de mensen, omdat we zeker wilden weten dat ze kwamen. Er was bewust geen avond programma. Dat werd ook erg op prijs gesteld. Waren de mensen 's avonds mooi op tijd thuis." Op een maartse woensdag om half acht 's ochtends vertrok een luxe touringcar vanaf het hoofdkantoor van de bank richting Beursplein 5. Het gedetailleerde draaiboek van Groenewold en Nijland trad in werking. "De directeur

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 13