Leidraad helpt bij invoering bedieningsconcept Bestelformulier 6 Basisvoorzieningen Het nieuwe bedieningsconcept voor de bankhal roept veel vragen op. Vooral bij lokale banken, die bezig zijn met nieuwbouw of van plan zijn de bankhal aan te passen. Daarom is er een leidraad ontwikkeld voor de invoering. Die is tot 19 april te bestellen met het afgebeelde formulier en wordt half mei uitgeleverd. De bankhal van proefbank Benoorden het I] is een financiële winkel geworden. Een forse verhoging van de opbrengsten is de doelstelling van Visie '98 voor het segment Basisvoorzieningen. Meer afzet in combinatie met minder kosten moeten daar voor zorgen. De cliëntadviseur is in dat veranderingsproces heel belangrijk, maar ook de bankhal speelt een rol. Vijf Rabobanken werken sinds vorig jaar op proef met een nieuw bedieningsconcept. Doelstellingen daarvan zijn, naast hogere opbrengsten, meer efficiency in de bankhal door minder back-office acti viteiten en tevredener klanten. Die voeren routinematige geldtransacties zelf uit, met behulp van apparaten. Zonodig worden ze daarbij geholpen. Hoewel de evaluatie van de proef nog niet heeft plaatsgevonden, wijzen de ervaringen van de proef- banken uit dat de Rabobank met dit concept op de goede weg is. Naast de strategie achter de nieuwe aanpak gaat de hand leiding in op de praktische invulling. Personeel en oplei ding, bouw en inrichting, apparatuur, procesorganisatie, de positie van de Bedrijvenadviesgroep in de bankhal, en communicatie en PR zijn daar voorbeelden van. Deze informatie wordt geactu aliseerd, als de proef bij de vijf banken of distributie-ontwik kelingen uitwijzen dat dat wenselijk is. Verder zijn tips en ervaringen van de proef- banken verwerkt in het naslagwerk. Ook is een over zicht opgenomen van contact personen bij Rabobank Nederland, waar banken terechtkunnen voor aanvul lende adviezen. De leidraad verschijnt als losbladige ring band. Raboband 16/95 ging uitge breid in op het nieuwe bedie ningsconcept voor de bankhal. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-217 7008 S.v.p. vóór 19 april opsturen naar: Rabofacet Klantenservice Best Interne adrescode BB 210 Banknaam: Bankcode: Contactpersoon: besteltexempla(a)r(en) van de leidraad 'Bedieningsconcept bankhal', artikelnummer 980104. Datum: Handtekening: De handleiding kost 275. Aanvullingen worden apart doorbelast.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 6