Nieuwe telefooncentrale in Zeist xf Bedrijvenadviesgroep 19 plaatselijke gemeenschap. De bank wil (potentiële) rela ties daadwerkelijk ondersteu nen bij het zakendoen. Het Loko Spaarprogramma, dat de winkeliers tegen kost prijs wordt aangeboden, is daar een voorbeeld van. Winkeliers die meedoen, dienen een betaalautomaat te hebben en betalen 39 per maand, plus tien cent per Loko Transactie. Sterk plaatselijk karakter Daarnaast bekostigen zij de waarde van de punten die zij de consument geven. Die waarde bepaalt de winke lier zélf (tussen 0,5% en 5% van het aankoopbedrag). Iedere maand krijgt hij een overzicht van de Loko Trans acties en worden de kosten geïncasseerd. De consument betaalt éénma lig 5 voor twee Loko Cards. Eenmaal per kwartaal ont vangt hij een overzicht van de gespaarde punten. De lokale introductie krijgt een zeer sterk plaatselijk karakter en wordt betaald door de winkeliers en eventu eel hun vereniging(en). Ook de lokale Rabobank kan hierin een rol spelen. Rabofacet neemt de infra structuur voor haar rekening. Inlichtingen: Segment Bedrijvenadviesgroep 040-217 70 04 Bedrijfsvoering De telefooncentrale van Utrecht en Zeist wordt gesplitst. De stijging van het aantal telefoon aansluitingen is zo groot, dat de installatie niet meer berekend is op de verwerking ervan. Daarnaast heeft de verschuiving van de functie van Zeist van rekencentrum naar kantoren complex tot een onbalans geleid. In het weekend van 26 april wordt daarom in Zeist een nieuwe centrale geïnstalleerd. Deze zogenoemde fysieke scheiding is de laatste stap in een serie van maatregelen die moeten leiden tot een betrouwbare telefonie-infra- structuur. De eerste fase, de logische scheiding, bestond uit de introductie van het nieuwe nummerplan, in oktober 1995. Risico De fysieke splitsing bestaat uit twee onderdelen: de scheiding van het inkomend verkeer over Utrecht en Zeist en de installatie van een zelfstandige centrale op de locatie Zeist. Alle maatregelen zijn genomen om overlast voor de gebrui kers tot een minimum te beperken. De werkzaamheden beginnen op vrijdagavond 26 april. De kantoren in Utrecht en Zeist zijn dan een aantal uren niet beschikbaar. Gedurende de rest van het weekend worden testen uitge voerd. Ook dan is niet zeker dat er met Utrecht en Zeist kan worden gebeld. Met afde lingen die bereikbaar moeten blijven worden afspraken gemaakt. Een tijdelijke voor ziening zal ervoor zorgen dat de dienstverlening gegaran deerd blijft. Vanaf maandag morgen 29 april kan er weer normaal telefoonverkeer op gang komen. Gebruikers die doorschakelingen en externe follow me faciliteiten in hun toestel hebben geprogram meerd, wordt geadviseerd die dan te controleren en eventu eel opnieuw te programmeren. Koninginnedag Als er op maandag na het weekend toch nog problemen ontstaan, is er op Koninginne dag de mogelijkheid om herstelwerkzaamheden te verrichten. Een andere preven- tieve maatregel betreft de invoering van een mutatievrije periode, zoals die ook rondom de omnummering in oktober noodzakelijk was. De mutatievrije periode loopt van 25 maart tot 3 mei. Voor vragen kunt u terecht bij het Coördinatie Punt Telefonie. Het mailadres: Coördinatie Punt Telefonie fu@news_be_zl@rabofacet. De fysieke splitsing van de telefonie-infrastuctuur is noodzakelijk. Inlichtingen: Coördinatie Punt Telefonie 030-21521 11

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 19