Aanduiding 'N' op output nader belicht In de media Acceptgiro's onder het mes Planning 16 Bedrijvenadviesgroep datum/week actie door 17 april Laatste dag inschrijving actie lokale bank 22 april Bevestiging van aanmelding en opgave uit handtekeningenbestand Rabobank Nederland week 18 Correctie handtekeningenbestand lokale bank week 19 Bevestiging correctie Centrale selectie Rabobank Nederland week 22 Overzicht geselecteerde klanten Aflevering marktbewerkingspakket Rabobank Nederland week 23 Aflevering mailingpakketten bij lokale bank lokale bank en verzending centrale mailing Rabobank Nederland week 24 Telefonische follow up lokale bank 24 juni Bekendmaking prijswinnaars VIP-arrangement lokale bank 15 juli Evaluatie actie lokale bank Rabobank Nederland met minstens 10.000. Alle zakelijke relaties zonder Rabobank CreditCard, Rabo- card of Topcard, die geen toonbank bedrijf hebben, ontvangen in juni een mailing met het aanbod de Rabobank CreditCard af te nemen. Dit is doelgroep 2. Tour de France Klanten die één van beide kaarten al hebben (doelgroep 3), krijgen eveneens een brief, maar dan één met een meer onderhoudend karakter. Deze klanten kunnen, evenals nieuwe cardhouders, meedin gen naar een plaatsje op de VIP-tribune tijdens de eerste rit van de Tour de France op 30 juni in Den Bosch DM-pakket Het direct mailpakket bestaat uit drie onderdelen: per doel groep een gepersonaliseerde brief, toegespitst op het speci fieke aanbod, de nieuwsbrief Rekening Coulant Courant en een antwoordformulier. De brief wordt ondertekend met de bij Rabobank Nederland aanwezige hand tekening van de bank. Vóór verzending kunnen de banken deze desgewenst wijzigen. Een greep uit de onderwerpen in de nieuwsbrief Rekening Coulant Courant: betaal automaat, de Rabobank CreditCard, het Rabopas-P gebruik, sponsoring en Tour de France, vakantie-onderwer pen en overige nieuwsberich ten. Bij de nieuwsbrief zit ook een gimmick met het schema van de Tour de France en op de achterzijde het schema van het Europees Kampioenschap voetbal. Uiteraard kunnen banken locaties uitsluiten en worden er geen klanten gemaild waarbij in de rubriek 'mailing- code 758' in CRAB 'N' is ingevuld. Mocht u niet willen meedoen aan de actie, dan hoort het segment Bedrijven adviesgroep graag de reden. Op 19 maart zijn alle banken geïnformeerd over de Chipknip. Deze actie is daarop een vervolg. Meer bijzonderheden staan in het Marktbewerkingspakket dat eind mei naar alle banken gaat. De kosten daarvan bedragen 25 per stuk. De nieuwsbrief Rekening Coulant Courant komt op voorraad voor 2,50 per stuk. Inlichtingen: Segment Bedrijvenadviesgroep 040-2177004 Deze week staan de nieuwe advertenties voor de Rekening Coulant in de vaktijdschriften Ondernemen! en Transport Logistiek. Advertenties uit de agrarische campagne zijn deze dagen te vinden in de vakbladen Fruitteelt, Groenten en Fruit (algemeen en het vakdeel Paddestoelen), Boerderij en Bloembollencultuur. Elke advertentie is afgestemd op de lezers van het betreffende tijdschrift. Bedrijvenadviesgroep Twee weken geleden viel bij alle banken het jaaroverzicht 1995 in de bus. In één oogopslag zijn hierop per klant de berekende kosten en opbrengsten van acceptgiro's te zien. Achter sommige rekeningnummers staat -en dat is nieuw- een geheimzinnige 'N'. Klanten met deze aanduiding maken gebruik van de zogenoemde Negatieve Transformatie Tabel, kortweg NTT. Banken sturen hiermee de outputstroom van acceptgiro's en daarmee ook de kosten van het betalingsverkeer. Over het nut en onnut van deze tabel. Er zijn twee soorten acceptgi- incasserende klant alle accept- weer handmatig verwerkt in ro's: bijlagerijke en bijlage- giro's en verzendt ze vervol- zijn eigen administratie, loze. In het eerste geval verza- gens rechtstreeks naar de De NTT heeft bij deze output- melt de BankGiroCentrale per incassant, die ze op zijn beurt stroom geen enkele functie.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 16