Screensaver helpt bij hypotheekgesprek In de media j0% KORTING. Eigen Huis 9 'Na 1 april ook zaterdag een hypotheekgesprek'. Die boodschap zien klanten na enige tijd op het beeldscherm van Jan Veldwijk, hypotheekadviseur te Veenendaal. "Eerst liet ik een tekst als 'wat een pech, ik ben weg' over mijn monitor glijden. Toen dacht ik: waarom verzin ik geen tekst waar de klanten iets aan hebben." De aanpak van Veldwijk is succesvol. Al enkele malen leidde de mededeling tot een verkoopkans. Het idee ontstond enige weken geleden. De medewerkers van de Rabobank Veenendaal ont dekten toen de uitgebreide mogelijkheden van de PC- screensaver. De één liet het Rabobank-logo op zijn scherm komen. Een ander gaf de voorkeur aan Starfield. "Al vlug kwamen we erachter dat je ook allerlei teksten kunt intikken", vertelt Veldwijk. 'Ik ben koffie halen' of 'Wat een pech, ik ben weg'. Maar het komt vaak voor dat een klant ook die teksten te zien krijgt. Tijdens een hypo theekgesprek bijvoorbeeld. En als er dan een grappig bedoelde tekst op de monitor verschijnt, die verkeerd valt, maak je geen goede indruk." Veldwijk liet er zijn gedachten over gaan. En toen zag hij het licht. "Ik dacht: waarom maak ik geen tekst waar de klanten iets aan hebben. Een pakken de tekst die bij de klant een vraag oproept. Voor ik het wist had ik er verschillende bedacht. 'Nieuw! Het Overbruggingsplan!' en 'Infodag Wonen zaterdag 30 maart' zijn daar voorbeelden van." De klanten reageren enthou siast op de reclameteksten van Veldwijk. "Al enkele malen heeft de tekst op mijn beeld scherm geleid tot een gesprek. De klanten stellen vragen als 'Hee, dus ik kan ook op zater dag terecht' en 'Wat is dat, het Overbruggingsplan?' En zo ontstaat een gesprek en dus een verkoopkans." Jan Veldwijk: "Ik kan al mijn creativiteit kwijt. De collega's van Veldwijk maken nu ook hun eigen, klantgerichte teksten. Sterker nog, de hypotheekad viseurs van de Rabobank Veenendaal hebben van het schrijven van pakkende one liners een sport gemaakt. Met regelmaat verschijnen er nieuwe boodschappen op de PC's. '50% korting op de afsluitprovisie' en 'Speciaal voor het nieuwbouwproject A een lage rente'. "Het is niet alleen nuttig, maar ook leuk", stelt Veldwijk. "En ook eenvoudig. Een tekst op de Screensaver maak je onder systeembeheer. Je kiest eerst de Hoofdgroep, dan Configuratiescherm, vervol gens Bureaublad. Daar kun je de schermbeveiliging instellen. Ik kan er al mijn creativiteit kwijt. Tijdens de Infodag Wonen komen op alle PC's in de bank klantgerichte recla meboodschappen." Inlichtingen: Segment Eigen Huis 040-217 7691 De Eigen Huis commercial is ook deze week weer op TV te zien. Het raclamespotje wordt in de avonduren uitgezonden op de zenders RTL 4, RTL 5, Veronica en SBS 6. Op de radio is komende week de Infodag Wonen commer cial te beluisteren op de zenders Sky Radio en Radio 3. Verder rijden door het hele land nog steeds circa 330 stads- en streekbussen, met reclame over de Infodag Wonen.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 9