Benadering ouders centraal in nieuwe actie jeugdmarkt Bestelnummers Basisvoorzieningen 5 Vertoont het landelijke marktaandeel van de Rabobank in de studentenmarkt een stijgende lijkse wervingscampagne Rabo JongerenRekening, die vooral is gericht op jongeren ouder dan twaalf jaar. Over media-ondersteuning in de vorm van onder meer pers berichten en kabelkrant berichten en een mailing voor de actie 'Nog één nachtje slapen' volgt nog nadere informatie. lijn, in de jeugdmarkt is dat helaas niet het geval. In de groep tot acht jaar is er de laatste jaren zelfs sprake van fors verlies. De doorlopende actie 'Nog één nachtje slapen', die op 15 april start, is een aanzet om dat te veranderen. Nieuw is dat de actie zich op de ouders richt. Voor een bank zijn kinderen tot acht jaar moeilijk recht streeks te benaderen. Brieven met bancaire aanbie dingen voor de jeugd belanden vaak ongelezen in de prullen mand. Daarom gaat de Rabo bank zich in de marktbewer king van deze groep richten op wat de ouders bezighoudt. Leidraad voor kinderfeestjes Exclusief voor de Rabobank is het 48 pagina's tellende boekje 'Nog één nachtje slapen' ont wikkeld. Het is een handvat voor het organiseren van kinderfeestjes en bevat veel praktische tips. Ouders krijgen de leidraad cadeau bij het openen van een JongerenRekening met een minimale inleg van 25, bij een storting van minimaal 25 op deze rekening of bij het omzetten van een spaarre kening naar een Jongeren- Rekening, waarbij de minimale inleg 25 bedraagt. Lenen ze het boekje uit aan een kennis, Boekje 'Nog één nachtje slapen', inclusief actiefolder en antwoordformulier voor openen Rabo Jongeren- Rekening. Artikelnummer 80100 (set van tien stuks), prijs per stuk 7,50. Affiche 'Nog één nachtje slapen'. Artikelnummer 80101, prijs per stuk 15. Actiefolder. Artikelnummer 80103 (set van 100 stuks), prijs per stuk 0,98. Displaybakje voor actiefolders, artikelnummer 80102, prijs per stuk ƒ19. dan kan die met de ingesloten bon een eigen exemplaar op halen bij de bank. Het is dus niet alleen een instrument voor onderhoud van bestaan de relaties, maar ook voor de werving van nieuwe klanten. Actiemateriaal Naast het boekje komen er affiches en actiefolders met een bijbehorend displaybakje. Het advies is de bankhal tussen 15 april en 15 mei te voorzien van het actiemate riaal. Dat is net vóór de jaar- Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 5