Hypotheekadviseur schrijft In de tuin De Rabobank op de koffie After-sales begint al bij verstrekking ouTo^; Hypotheekadviseur René Bot van de Rabobank Gorinchem kreeg tijdens een cursus after- sales de handen van zijn collega's op elkaar. Reden van dit spontane applaus: de wijze waarop Bot de Vt-Wonen boeken In de tuin en In huis overhandigt. René Bot bladert In de tuin. Eigen Huis Medewerkers van de Rabobank maken binnenkort hun opwachting in de televisieprogram ma's Koffietijd! en TV-Woonmagazine. Zij treden op met het doel de aandacht te vestigen op de landelijke Infodag Wonen van 30 maart. "Op de dag van passeren van de hypotheekakte, als op de bank de schuldbekentenis en de andere onderhandse stukken worden getekend, overhandig ik het boek", doet René Bot zijn geheim uit de doeken. "Op de eerste blad zijde, de binnenflap, schrijf ik vervolgens met de hand de persoonlijke boodschap: 'Heel veel geluk en plezier in uw nieuwe woning'. Daaronder zet ik mijn hand tekening en de datum van passeren." Bot hoopt dat de klant door deze handeling met plezier aan het koopmoment terugdenkt. "Zodat de klant bij ons terugkomt, of aan een bekende het advies geeft om ook zijn zaken met de Rabo bank te doen." Gelukwens De klanten reageren enthou siast. "Meestal zijn ze al blij als ik de boeken tevoorschijn haal. Het zijn immers zéér gewilde relatiegeschenken", weet Bot. "Maar als ik ook nog, ter bevestiging van het goede persoonlijke contact, mijn handgeschreven geluk wens in het boek noteer, zie ik ze helemaal opfleuren. Laatst zei een klant tegen me dat ze mijn boodschap erg lief vond. Dat vind ik leuk. Dat betekent dat de relatie goed is." Het komt wel eens voor dat Bot bij het onderte kenen van de stukken niet aanwezig kan zijn. "In dat geval ga ik 's avonds of de volgende dag even langs bij de klant. Daar lever ik het boek De landelijke campagne voor de Infodag Wonen bestond vorig jaar uit regionale en lan delijke advertenties in de och tendbladen, radiocommercials en televisiespots. Dit jaar zijn de televisiespots vervangen door een andere vorm van huisgebruik: non spot advertising. Koffie Deze vorm van reclame maken, waarbij de adverteerder een deel van de redactionele zend tijd koopt om een onderwerp aan de orde te stellen, is door de toename van commerciële zenders sterk in opkomst. Het is echter de eerste keer dat de Rabobank van deze moge lijkheid gebruik maakt. Er is gekozen voor twee optredens in het Veronica-programma TV-Woonmagazine, dat op zondagavond om 18.05 uur wordt uitgezonden. persoonlijk bij de mensen af. Uiteraard ook met de handge schreven gelukwens. De reactie is dan nóg positiever." De Vt-Wonen boeken In Huis en In de tuin vinden gretig aftrek. Van het boek In de tuin, dat vanaf augustus wordt aangeboden, zijn inmiddels ruim twintigduizend exemplaren besteld. Van het boek In huis zijn al vijftigdui zend stuks afgenomen. Beide boeken zijn te bestellen in Best. De artikelnummers zijn 0182 (In huis) en 8201 (In de tuin). De prijs is 21,75. Inlichtingen: Segment Eigen Huis 040-2177691 De presentatie van dit pro gramma is in handen van Judith de Klijn. Éénmaal zal een functionaris van Rabobank Nederland, Joost Huvenaars, tijdens een interview in het RTL-pro- gramma Koffietijd! aan Hans van Willigenburg en Mireille Bekooy verklappen hoe hij zijn koffie nuttigt. Dit live-programma begint 's ochtends om 10.00 uur.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 6