Nieuwe opslagen op basiskoersen Voor buitenlandse geld-, betaalautomaten en Eurocheques Basisvoorzieningen 3 Bart Ettekoven, het gezicht van de Rabo Top 40 op televisie, davert nu ook met de Rabo Top 40 Music Tour door stad en land. promotie. Zo kunnen zij in de dagen vóór de show als pro motieteam een hoogst per soonlijk vervolg geven op advertenties in bladen, posters in de bankhal etc. Daarnaast zijn er disco-lights die de medewerkers, samen met de dames van het vaste promotie team, tijdens de Tour aan het publiek kunnen uitdelen. Aftellen Presentator Bart Ettekoven wordt spectaculair geïntrodu ceerd: een klok en een stem tellen de minuten en seconden voor zijn opkomst af. En pats: daar staat ie dan. Bart gaat alle Music Tours presenteren, behalve als hij voor televisie opnamen van de Rabo Top 40 wordt opgeëist. Dat zijn zo'n 26 vrijdagen per jaar en hij wordt dan vervan gen door een professionele collega. Samenhangende campagne De Rabo Top 40 is te zien op SBS 6 en te horen op Radio 538, virtueel op het Internet, in gedrukte vorm bij de banken te krijgen en natuur lijk is er Top 40-muziek tijdens de Music Tour. Op televisie wordt aangekon digd waar de Tour komt en infomercials tijdens de Rabo Top 40 op televisie brengen de kijkers op de hoogte van belangrijk Rabobanknieuws. Op die manier kunnen de Nederlandse jongeren de betrokkenheid van de bank bij hun belevingswereld bijna niet ontlopen. De communicatie-instrumen ten ondersteunen en verster ken elkaar. Het resultaat: een sterke campagne met een dui delijke, muzikale samenhang. De boekingsprijs gaat vanwege het succes en een bij drage van SBS 6 met driedui zend gulden omlaag tot 10.500. Banken die de Rabo Top 40 Music Tour al een keer boekten, krijgen op elke volgende show een korting van 1.000. Een informatie pakket en een lijst met data waarop Bart Ettekoven pre senteert, zijn verkrijgbaar bij het Servicebureau Communi catie Aangesloten Banken. Inlichtingen: Servicebureau Communicatie Aangesloten Banken 040-217 6868 Sinds 15 januari hanteert Interpay voor buitenlandse transacties met geld-, betaalautomaten en Eurocheques de Frankfurt Fixed Rate als basiskoers. Het streven is buitenlandse trans acties met geld- en betaalautomaten goedkoper te laten zijn dan het aanschaffen van chartaal geld in Nederland en het gebruik van Eurocheques in het buitenland. Dit stimuleert apparatief buitenlands gebruik en dringt het gebruik van Eurocheques terug. Land Opslag basiskoers geld Opslag basiskoers en betaalautomaten Eurocheques Duitsland 1% (2%) 2,25% (2%) Oostenrijk en Zwitserland 1% (2,25%) 2,25% (onveranderd) Spanje,Griekenland, Italië en Portugal 3% (2,25%) 3,25% (2,25%) Overige 2,25% (onveranderd) 2,50% (2,25%) (Tussen haakjes de vorige opslagen) In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland is pinnen duurder dan het kopen van deze valuta in Nederland. Daarom is voor die landen de opslag op de basiskoers verlaagd. De con currentie laat een verhoging van de chartale koers niet toe. Om deze verlaging te compen seren, is voor vier zuidelijke landen de opslag verhoogd. Dat kon, omdat er bij die valuta een groot verschil is tussen de chartale en girale koers. Ook de tarieven van de concurrenten lieten dit toe. De opslag op de basiskoers voor Eurocheques ligt nu 0,25% boven de opslagen voor geld-en betaalautomaten, maar komt niet onder 2,25%. Oorzaak is de relatief kost bare verwerking van Eurocheques ten opzichte van het gebruik van automaten. Inlichtingen: Cards en Chartale Betaaldiensten Ondersteuning Betaaldiensten 040-2176041

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 3