Help! Waar kan ik terecht? 040 - 217 77 00 Wat is de arenadiscussie? Relatiebeheer I 15 Verkoopondersteuning een doolhof terecht komt als hij centrale ondersteuning vraagt. De Segmentwijzer moet hierin duidelijkheid ver schaffen. Daarin is zeker nog verbetering mogelijk, en dat heeft de aandacht van het Segment. Anderzijds vraagt het ook van de Relatiebeheer der het nodige inlevings vermogen om zicht te krijgen op wat wel en niet kan en om dit ook aan de klant te kunnen uitleggen." Over de start van de eerste Marketinggroep Relatiebeheer verscheen eerder een artikel in het Rabo Weekblad nummer De arena -voor de oude Romeinen een bruisende happe ning, waar emotie en energie een belangrijke rol speelden- is onlangs in volle glorie hersteld. De arenadiscussie is een tamelijk onorthodoxe manier van onderzoek. Een panel klanten discussieert -in aanwezigheid van Relatiebeheerders van lokale banken- over wat zij van de dienstverlening van de Rabobank vinden en verwachten. In die discussie staat de relatie centraal. Juist dat is namelijk één van de cruciale succesfactoren in dienstverlening. Het is de kwaliteit van het product maal de kwaliteit van de relatie, die uiteindelijk bepaalt of een dienst wel of niet wordt afgenomen. Bij klassieke onderzoeksmethoden komt dat vaak onvol doende uit de verf, omdat die vooral productgericht zijn. 6/96. Inmiddels heeft het Segment Relatiebeheer zoveel aanvragen gekregen, dat bin nenkort nieuwe Marketing groepen beginnen. De arena discussie zal daar een regelmatig terugkerend feno meen worden. Over enkele weken opnieuw statements van klanten. Inlichtingen: Segment Relatiebeheer 040-217 77 00 Relatiebeheer Heeft u dat ook wel eens? Bent u druk bezig een finan cieringsofferte op te stellen, doemen er allerlei praktische vragen op. Bijvoorbeeld: hoe tarifeert de concurrent? Of u zit met uw handen in het haar, omdat u niet precies weet of een kredietaanvraag nu wel of niet onder een arrangement valt. U heeft -kortom- grote behoefte eens in de telefoon te klimmen. Er is niets wat u let. Nog even kort waarvoor u hen kunt bellen: handels bemiddeling, concurrentie- informatie, arrangementen en franchising, creditoffertes, lezingen, marktbewerkings acties, centrale mailings, circulaires, Rabo Beleggings plan voor Verenigingen en Instellingen (RBVI) en alles wat u verder nog wilt weten over Relatiebeheer. Inlichtingen: Segment Relatiebeheer 040-217 77 00 Voor vragen, reacties, opmer kingen, suggesties en ideeën over het Segment Relatie beheer, kunt u terecht bij Verkoopondersteuning. Tot dusver een nog wat on bekende loot aan de stam van dit Segment. Het team Verkoop ondersteuning: Joop Egmond, Rob Nijhuis en Maryla Zagorska. Een foto van de laatste houdt u tegoed.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 15