Prioriteiten marktbewerking gewijzigd Aanmeldingsformulier IRIS voorjaarsseminars Financiële Advisering 11 S.v.p. kopie zenden aan: Banknaam: IRIS Product Management Effecten Interne adrescode 0319 Bankcode: Contactpersoon: Telefoonnummer: meldt het volgende aantal personen aan voor de seminars: maandag 15 april (Tankopslag en tankvaart) •dinsdag 16 april (Tankopslag en tankvaart) dinsdag 23 april (De consument) woensdag 24 april (De consument) Tijd: 13.00 - 17.30 uur. Het seminar kost 150 per deelnemer, inclusief borrel. De inschrijving sluit op donderdag 4 april of zoveel eerder als het maximale aantal plaatsen (4 x 100) is bereikt. Rabobanken ontvangen een bevestiging en voor elke deelnemer een programma. naar IRIS. Houdt u er rekening mee dat er geen parkeer plaatsen beschikbaar zijn bij het gebouw van de Robeco Groep. Daarom is het advies met het openbaar vervoer te komen. In Rabo Weekblad nummer 7 verscheen een uitgebreid artikel over de voorjaars seminars. Inlichtingen: IRIS Infolijn 010-2241414 Relatiebeheer Eind vorig jaar vielen bij iedere bank de nieuwe marktbewerkingsplannen van het Segment Relatiebeheer op de mat. In overleg met de BVC-Relatiebeheer zijn de prioriteiten opnieuw vastgesteld. Internationale dienstverlening krijgt -mede vanwege de groei die erin zit- nu meer aandacht. De huidige marktbewerking is vooral vraaggedreven. Concreet betekent dit, dat marktbewerkings-activiteiten direct inspelen op de ontwik kelingen in de markt en de daaruit voortvloeiende vragen van klanten. Dat vereist een flexibele planning, waarin pri oriteiten worden vastgesteld op basis van verkoopkansen. Aandacht voor groeisectoren In groeiende, verder interna tionaliserende sectoren zoals de Groothandel en de Metaal- en Elektrotechnische Industrie liggen deze er momenteel volop. De vorig jaar versche nen marktbewerkingspakket ten worden dan ook geactuali seerd. Wel gebeurt dat wat later dan gepland, in de tweede helft van dit jaar. Dan staat namelijk een aantal marktbewerkingsactiviteiten op stapel voor de internatio nale dienstverlening van de Rabobank in de groothandel en industrie. Bovendien hebben veel banken nog geen tijd gehad om al te beginnen met de marktbewerking in deze secto ren. Ervaringen zijn dan ook nauwelijks teruggekoppeld naar het Segment Relatie beheer. Ook dat maakt het actualiseren van de marktbe werkingspakketten op dit moment minder relevant.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 11