Fonds Zomerpostzegels vraagt Rabobanken om samenwerking Fonds Wi Management I 3 Net als in voorgaande jaren doet het Fonds Zomerpostzegels een beroep op u, om gelegen heid te bieden de nieuwe ouderenpostzegels te verkopen. Het is de bedoeling dat deze verkoop gedurende enkele weken plaatsvindt, in de bankhal. Plaatselijke vrijwilligers houden zich met de verkoop zelf bezig. De bijdrage van de bank bestaat uit het beschik baar stellen van de faciliteiten, zoals: ruimte in de bankhal; een tafel en twee stoelen; het kosteloos in bewaring nemen van gelden gedurende de nacht; het bieden van gratis afstor tingsmogelijkheden van gelden. Door deel te nemen geeft u extra accent aan uw samen werking met een lokale orga nisatie, die zich richt op het welzijn van ouderen. Achtergronden van het Fonds Zomerpostzegels Zomerpostzegels verschijnen jaarlijks sinds 1935. De uitgifte is in 1953 overge dragen aan de particuliere stichting 'Fonds Zomerpostzegels'. Met de opbrengsten werden in 1993 voor het eerst ouderenprojec- ten ondersteund. In 1995 waren er meer dan tweehonderdvijftig projecten, voor een bedrag van tweeën eenhalf miljoen gulden. Vaak gaat het daarbij om pro jecten die zonder deze steun niet tot stand zouden kunnen komen. De middelen worden bijeengebracht door de verkoop van de zegels en wenskaarten. De verkoop activiteiten worden landelijk gecoördineerd en uitgevoerd door zo'n tweehonderdvijftig plaatselijke vrijwilligers- groepen. ,.;m«ssht OT DEBETS De verkoopactie loopt van 23 april tot 14 juni. In deze periode trachten de plaatse lijke vrijwilligersgroepen enkele weken onderdak te vinden bij bedrijven en organi saties, zoals de Rabobank, Albert Heijn en V&D. Zo'n groep maakt afspraken over de periode, het aantal vierkante meters en de pre cieze plek in de bankhal, en over de 'huisregels' van de bank. Per plaats wordt de eerste zegel overhandigd aan een plaatselijke autoriteit (b.v. de burgemeester). Voor die overhandiging, die kan plaatsvinden in de bank, wordt aandacht gevraagd bij de plaatselijke pers. Persconctacten, het plaatsen van advertenties en de overige (landelijke) publiciteit via radio en televisie worden ver zorgd door het Fonds en de vrijwilligersgroepen. In een aantal gevallen wordt in de plaatselijke verkoopactie een bekende Nederlander betrok ken. De plaatselijke vrijwilli gers zullen u daarover infor meren als dat in hun geval aan de orde is. De plaatselijke vrijwilligers groepen zijn uitgenodigd om na 11 maart in contact te treden met de Rabobank in hun eigen plaats. Met hen kunt u dan afstemmen of u uw medewerking wilt/kunt verlenen en nadere afspraken maken. Als u wilt weten of in uw plaats een vrijwilligers- groep aanwezig is kunt u dat via onderstaand telefoonnum mer opvragen. Inlichtingen: Communicatie A.B. Kantoor Eindhoven 040-217 72 79

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 3