In de media Basisvoorzieningen 9 ductie, en er waren opmerkin gen over de kwaliteit van de selecties en de krappe tijdslij nen voor de screening van geselecteerde prospects. Alhoewel het te vroeg is om conclusies te trekken, wordt het resultaat tot nu toe niet als voldoende beoordeeld. Daarom wordt verder gezocht naar verbeteringen ter verho ging van de effectiviteit. Inhaalslag De in het najaar ingezette globale campagnelijn wordt dit voorjaar voortgezet. Het advies aan klanten om éérst naar de Rabobank te gaan voor een lening, wordt nog zwaarder aangezet. De actie periode loopt van week 10 tot week 26. Komend najaar wordt overigens opnieuw campagne gevoerd, zonodig met inzet van nieuwe of verbe terde marktbewerkingsmidde len. Samen met enkele banken wordt de kwaliteit van alle De radiocommercial voor de campagne Lenen zal ook deze week weer te horen zijn. En wel op de zenders Radio 1 t/m 3, Jazzradio, Classic FM en Sky Radio. campagne-onderdelen fasege wijs geperfectioneerd, zodat de inhaalslag wordt gemaakt die nodig is om het in de voor bije jaren verloren marktaan deel terug te winnen. Doorlopend media-ondersteuning Duidelijk is dat consumptief krediet niet actiematig wordt verkocht, maar gekocht als er behoefte aan is. Gekocht wordt bij die aanbieder, die op dat moment het meest voor de hand ligt. Dit betekent dat er doorlopend gerichte media- ondersteuning moet zijn, zodat de spontane bekendheid van de Rabobank als ver trouwde aanbieder van goede leenprodukten tegen gunstige tarieven groter wordt. Responsverbetering Op direct mail-terrein zijn maatregelen genomen die leiden tot minder 'ruis' bij de uitvoering en verbetering van de respons. De in oktober geïntroduceerde 'Scorecard- mailing', gebaseerd op het cliëntprofiel van nieuwe leners, gaat in april de derde testronde in en wordt (nog) niet op grote schaal aangebo den. Dat geldt ook voor enkele nieuwe acties, die op belangrijke beslismomenten zijn afgestemd en met een kleine groep banken worden getest vóórdat de overige banken kunnen intekenen. De geslaagde onderhouds- en verdiepingsacties voor leen- klanten worden - mèt verbete ringen - wel aangeboden. Krediet op Betaalrekening De bekende actie Krediet op Betaalrekening (met negatieve accoordverklaring), drie jaar geleden voor het laatst uitge voerd, wordt in week 24 en 25 opnieuw gehouden. Omdat nog maar 51% van de betaalrekeninghouders deze mogelijkheid heeft, is er alle reden voor herhaling. De advertenties en media worden aangepast op basis van de evaluaties van de najaarscampagne. De radio commercials 'Kever' en 'Verbouwing' blijven voorlo pig ongewijzigd. Het huidige materiaal voor in de bankhal kan tot eind juni worden gebruikt. Voor de najaarscam pagne worden nieuwe mate rialen ontwikkeld. Actueel tarievenoverzicht wettelijk verplicht Het is wettelijk verplicht het actuele tarievenoverzicht (bestelnummer 0505) altijd bij te sluiten in de brochure Lenen (artikelnummer 0290)! Per I maart worden de tarie ven voor persoonlijke leningen en doorlopende kredieten ver laagd. De oude brochure Lenen (met zwart/wit omslag) moet worden vernietigd, omdat deze niet meer actueel is. In het volgende Rabo Weekblad meer informatie over de campagne en de actie materialen. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-217 7008 Planning campagne lenen 1996 (versie 1.0) 10 4-mrt. 11 11-mrt. 12 18-mrt. 13 25-mrt. 14 1-apr. 15 8-apr. 16 15-apr. 17 22-apr. 18 29-apr 19 6-mei 20 13-mei 21 20-mei 22 27-mei Media ondersteunung radio-commercial print (doublé duty) point of sale materialen (affiche haldecoratie) Direct marketing terpostbezorging CK 11 terpostbezorging CK 12/13 bijsluiter Rabofoon Leenlijn 4 leenvormen

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 9