Voorjaarscampagne Lenen van start Lering getrokken uit najaarsactie Actie-inschrijving tot en met 15 mei Materialen voorjaarscampagne Lenen 8 Basisvoorzieningen Omschrijving artikelnummer besteleenheid stuksprijs Easy Money Kortingsboekje 96/97 902608* 20 7,00* Tot en met 10 mei is het oude boekje nog onder nummer 2608 te bestellen. Tot en met 15 mei loopt de actie-inschrijving voor het nieuwe boekje en daarvoor geldt nummer 902608. Daarna is het nieuwe boekje onder het viercijferige nummer 2608 te bestellen. De prijs is dan wel hoger: 7,50. Snel bestellen loont dus. Uitlevering vindt plaats vanaf 27 mei. Omdat het boekje in de centrale studentenmailing van juni staat, wordt de verzending van die mailing op de uitlevering afgestemd. Over de inhoud van de mailing meer in een volgend Rabo Weekblad. Alle andere coupons zijn lokaal te gebruiken en geldig in vijfentwintig studentenste den. De meeste studenten zijn vaak in hun studentenstad en gaan er uit. Met de nieuwste uitgave heeft dan ook vrijwel iedere student voldoende mogelijkheden om de coupons te gebruiken. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-2177008 De vernieuwde voorjaarscampagne Lenen start in de eerste week van maart. In het najaar werd al een soortgelijke actie gehouden. Uit de resultaten en conclusies van die actie is lering getrokken. Daarom vormen opbouw en planning van de voorjaarscampagne wel een voort zetting van de lijn, maar zijn er ook belangrijke accentverschuivingen. Basisvoorzieningen (90)8563 wisselpakket consumptief krediet (90)8564 affiche consumptief krediet (90)8568 advertenties voor lokaal gebruik (90)8565 actiefolder lokaal gebruik (90)0053 leendiskette (90)0290 brochure Lenen (90)0505 tarievenoverzicht Lenen (persoonlijke lening/doorlopend krediet) Tekstsuggesties geldautomaat: zie marktbewerkingspakket Lenen 1995 De radiocommercial voor lokaal en regionaal gebruik en een kabelkrantboodschap zijn te verkrijgen via het Servicebureau Communicatie: 040 - 217 68 68. In augustus vorig jaar kwam het marktbewerkingspakket Lenen bij de lokale banken. Het pakket gaf alle achter gronden bij de vernieuwde marktbewerking, zowel strate gisch als operationeel. Bovendien bood het gelegen heid in te tekenen op vier test mailings en een bijsluiteractie. Op de testmailings schreven 178 banken (32%) in, op de bijsluiteractie 357 banken (63%). De materialen voor de bankhal zijn door vrijwel alle banken afgenomen. Onvoldoende resultaten De effectiviteit van de najaars campagne is gemeten door respons- en conversiemetin gen, tevredenheidsonderzoek bij banken en communicatie onderzoek. De respons op de bijsluiter actie was matig. De respons op de testmailings was hoop gevend, gezien het relatief hoge percentage afgesloten leencontracten (1,4%). De respons op de advertenties in de RTV-bladen, de dagbla den en special interest bladen was matig, een enkele uit schieter daargelaten. Het artikel 'De leenvorm, die bij u past' met advertorial en beelden uit de campagne, is geplaatst in tachtig huis-aan- huis bladen, waarmee een dekking van zo'n 25% is bereikt. De consument reageerde posi tief op de radiocommercials 'Kever' en 'Verbouwing' en op het materiaal in de bankhal. Wel was er enige verbazing dat de Rabobank zich in de RTV-bladen zo nadrukkelijk profileerde als leenbank, vooral omdat in die bladen doorgaans heel anders reclame wordt gemaakt voor con sumptief krediet. De deelnemende banken zijn over het algemeen tevreden over de opzet van de cam pagne. Over de uitvoering waren de meningen verdeeld. Er was teleurstelling, omdat men hogere verwachtingen had over de directe meerpro-

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 8