Rabo Telebankieren gemakkelijker en goedkoper Nieuwe release 6 Basisvoorzieningen Begin maart verschijnt er een nieuwe release voor Rabo Telebankieren. Release 1.3 is een onderhoudsrelease en volgt versie 1.10 op. Er zitten veel verbeteringen in, met name op het gebied van installaties. Daarmee worden naar verwachting de problemen opgelost, waarover veel banken en klanten de Helpdesk belden. De release is uitvoerig getest onder een flink aantal klanten. In december en januari heeft een eerste groep banken de release aan klanten ter beschikking gesteld. Tijdens deze voorzichtige invoering zijn geen problemen geconsta teerd. De release wordt nu op grote schaal uitgebracht. Banken betalen er de helft minder voor. Wat is er nieuw? De installatie gaat sneller, cliëntvriendelijker en vraagt slechts één diskette. Er worden ook meer 'bood schappen' op het scherm gezet, zodat het voor de klant duidelijker is wat er gebeurt. Klanten hadden soms proble men met de instelling van het modem. Het ingebouwde modemtool test nu het systeem van de klant en stelt het modem automatisch in. Dat gebeurt tijdens de installatie, maar ook daarna, als de klant bijvoorbeeld van modem wisselt. De Productinformatie functie is verbeterd: alle informatie wordt auto matisch opgehaald. De opmaak van belangrijke schermen en helpteksten is verbeterd. Zo waren er soms problemen met de Digipass. Op het scherm verschijnt nu een duidelijke handleiding. De communicatie tussen PC en centrale systemen is ver beterd. Ook is achteraf een uitgebreidere foutcontrole mogelijk door de centrale systeembeheerder. Halve prijs Het Rabo Telebankieren pakket is voor de banken stevig in prijs gedaald. De nieuwe versie kost ƒ10 (was 20), inclusief handling. Verder is de verpakking nieuw, eenvoudiger en kleiner. De gebruikershandleiding is vervallen, klanten bleken die niet te lezen. Wél is een uitge breide installatie-instructie bij gesloten en staan er helptek sten in de software. Geen collectieve vervanging Klanten die nu probleemloos Telebankieren, hoeven niet over te gaan op de nieuwe release. Er is dus géén collec tieve vervanging. Klanten met specifieke problemen bij een oudere versie, komen uiter aard wèl in aanmerking voor de nieuwe versie. Nieuwe (inbel)nummers Tegelijk met de omnumme- ringsactie van PTT Telecom zijn de inbelnummers en het nummer van de Helpdesk voor Rabo Telebankierders gewijzigd. Het nieuwe nummer van de Helpdesk (Telematica International) is 0495-545745. Uiteraard staat dit op het nieuwe pakket. Vanaf 1 april zijn de oude nummers niet meer geldig! Het advies is klanten daar nu al zoveel mogelijk op te attenderen. Begin maart worden ze -via de e-mail functie- nogmaals gewezen op de nieuwe inbel nummers. Verkoopargumenten De abonnementsprijs bedraagt 4 per maand. Hiervoor krijgt de klant gratis software, de ondersteuning van een vakkundige Helpdesk, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar betaalgemak en dagelijkse saldo-informatie thuis, een eenvoudig te bedienen systeem, een agendafunctie, een mailfunctie, hij kan zelf rekeningafschriften printen, enzovoorts.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 6