Verzekering tegen gevolgen privatisering Ziektewet In de media IP&Od Bedrijvenadviesgroep 17 De Ziektewet wordt op 1 maart geprivatiseerd. Dat betekent voor de werkgevers dat zij worden verplicht zieke werknemers gedurende maximaal 52 weken tenminste 70% van het loon door te betalen. Marktonderzoek wijst uit dat veel werkgevers zich nu voor deze 'loon doorbetalingsverplichting' gaan verzekeren. Voor de lokale banken bete kent dit nieuws dat nu niets meer de marktbewerkingsacti viteiten in de weg staat. Door de beslissing van de Eerste Kamer kunnen de banken immers eventuele onzekerheid bij de werkgevers over het wel of niet privatise ren van de Ziektewet volledig wegnemen. Vandaar dat banken wordt aangeraden zo snel mogelijk contact te leggen met potentiële afnemers van het BedrijfsZekerPlan. Ten eerste om de concurrentie voor te zijn. Ten tweede omdat het voor de werkgevers belangrijk is om voor 1 mei een verzekering voor dit nieuwe risico af te sluiten. De Ziektewet wordt welis waar reeds per 1 maart gepri vatiseerd, maar verzekerings maatschappijen bieden werkgevers de mogelijkheid om tot 1 mei een verzekering met terugwerkende kracht af te sluiten. Tot die datum kan men dus een verzekering BBOR'J FSR5SULTATETT afsluiten met als ingangs datum 1 maart. Door de banken is inmiddels al een groot aantal voorberei dende activiteiten verricht. Zo zijn er meer dan 130.000 exemplaren Vers van de Pers besteld. Daarnaast zijn er tien duizenden productbrochures verstuurd en is er in meer dan honderd gevallen een beroep gedaan op een verkoopadvi seur voor de organisatie van een seminar. Bovendien zijn er duizenden offertes aange vraagd. Rabobank Roermond en Rabobank De Bilt spannen op dit moment de kroon. Zij hebben elk al zo'n honderd offertes uitgebracht. Inlichtingen: Segment Bedrijvenadviesgroep 040-217 70 04 Om de doelgroep snel en succesvol te kunnen benaderen heeft Interpolis een arsenaal instrumenten ter beschikking: het verzekeringsproduct BedrijfsZekerPlan; verkoopadviseurs die samen met u een verkoopplan inrichten en uitvoeren; geactualiseerde advertentie voor lokaal gebruik; diverse voorbeeldbrieven ondersteuning bij telemarketing geactualiseerd marktbewerkingspakket (hebben banken reeds ontvangen) Voor informatie over deze marktbewerkingshulpmiddelen kunt u bellen met de Helpdesk Aanvulling Sociale Verzekeringen. Het telefoonnummer: 013 - 462 12 12 Bedrijvenadviesgroep De 2-pagina kleurenadverten- ties van de nieuwe agrarische campagne zijn deze week te vinden in de bladen: Bloembollencultuur (29/2), Boomkwekerij (1/3), Groenten en Fruit 1/3), Oogst (1/3), Varkenshouderij (5/3), en Varkens (5/3). In elk blad komt een versie die is aangepast aan de doelgroep. Zo varieert de kopregel van "Z'n bollen gaan net zo mak kelijk naar New York als naar Nieuwkoop", tot "Hij is bioloog, geoloog, scheikun dige en econoom, kortom boomkweker".

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 17