Tien hypotheekadviseurs naar EK voetbal Verkoop van Overbruggingsplan wordt beloond 10 Eigen Huis Hypotheekadviseurs die de komende periode een Overbruggingsplan weten te verkopen, gaan spannende tijden tegemoet. Zij dingen namelijk mee naar kaartjes voor de poule wedstrijden van het Nederlands elftal tijdens het Europees voetbalkampioenschap, deze zomer in Engeland. Voor degene die de meeste Overbruggingsplannen aan de man brengt zijn twee plaatsen gereserveerd voor de finale van 30 juni op het heilige gras van Wembley Mede dankzij Youri Mulder plaatste Nederland zich voor het EK. De kaartjes worden beschik baar gesteld door Consolid ated Financial Insurance (CFI), de partner van Inter polis bij het Overbruggings plan. Vanaf 1 maart wordt genoteerd wie een Overbrug gingsplan heeft verkocht. Tot en met 1 juni levert elk verkocht plan één lot op. Dat betekent dat wie meer dan één Overbruggingsplan verkoopt, ook meer loten krijgt en dus een grotere kans maakt op de prijs. Tussen 1 en 8 juni maakt Interpolis/CFI de prijswinnaars bekend. Vier hypotheekadviseurs kunnen zich dan voorbereiden op het duel Nederland - Engeland. Vijf personen zullen getuige zijn van de wedstrijd Nederland - Zwitserland. Eén hypotheekadviseur, degene die de beste verkoopresultaten heeft behaald, kan zijn colle ga's vertellen hoe het heilige gras van Wembley ruikt. Want hij krijgt twee kaartjes voor de finale van het EK. Enthousiasme Het is niet ondenkbaar dat een groot aantal hypotheekad viseurs zal meedingen naar deze kaartjes. Drie maanden na de introductie van het Overbruggingsplan kan name lijk worden gesteld dat het product elke maand meer wordt verkocht. Het enthousiasme bij de banken, die deze verze kering inmiddels hebben afgezet, neemt hand over hand toe. "Wij brengen het Over bruggingsplan altijd ter sprake in een hypotheekgesprek", zegt Hans van der Linden van Rabobank Noordwijkerhout. "De klant kiest voor deze ver zekering, omdat hij in zijn huis wil blijven wonen als hij ziek, arbeidsongeschikt of werkloos wordt. Het Over bruggingsplan zorgt ervoor dat de maandlasten van de hypotheek worden doorbe taald. Veel klanten vinden het een prettig idee dat ze de hoge lasten van de eerste jaren van de hypotheek voor de genoemde risico's kunnen afdekken. Bovendien bepaalt de klant zelf hoe lang hij het Overbruggingsplan laat duren." Brochure "Dat laatste is de klant niet altijd even duidelijk", meent Lies Holwerda van Rabobank de AA-landen. "Er zijn klanten die het product niet kopen, omdat ze denken dat zij voor dertig jaar aan de verzekering vastzitten. Bovendien zien sommigen ervan af omdat ze wéér een verzekering met de daaraan gekoppelde verhoging van de maandlast niet nodig vinden." Toch slaagt ook zij erin het Interpolis-product regelmatig aan de man te brengen. "In onze regio speelt de werkloosheid een belang rijke rol. En ook het argument dat het product als overbrug ging geldt bij arbeidsonge schiktheid verkoopt goed", vertelt Holwerda, die het Overbruggingsplan in principe altijd meeneemt in de offerte met het maandbedrag. "Belangrijk is dat je de klant goed kent. Dan kun je de manier waarop je het product aanbiedt aanpassen. De bro chure is daarbij een handig hulpmiddel. Mij lukt het zo het product in vijf a tien minuten te verkopen." Provisie Als de klant een Overbrug gingsplan wil kopen, kan hij zelf bepalen hoe lang hij de betalingsbescherming van de verzekering laat voortduren. Ook bepaalt hij zelf het verze kerde bedrag. Dit bedrag ligt tussen de 250 en 2.700 met een maximum van 110% Voor het Overbruggingsplan zijn de volgende publiciteits- materialen beschikbaar: aktiebrochure A5-formaat bestelnummer 0181, prijs 75 cent per stuk; affiche bestelnummer 0211, prijs 15 gulden per stuk; advertentie bestelnummer 0222, prijs 25 per stuk

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 10