Volgende vraag graag 'Wees geen i/erkoper, maar een dichtkoper, Bevoegdheid meerdere rekeninghouders Basisvoorzieningen Q Er wordt een rekening geopend met de tenaam stelling 'Kinderen....'. Alle kinderen zetten hun handtekening op het ope ningsformulier. Zijn ze nu allen afzonderlijk bevoegd om over de rekening te beschikken Ja, volgens de algemene voorwaarden (Betaalrekenin gen artikel 3, Spaarrekeningen artikel 7) zijn alle rekening houders afzonderlijk bevoegd om over de rekening te beschikken! Willen de rekeninghouders een afwijkende beschikkings regeling hebben (zij wensen bijvoorbeeld alleen gezamen lijk over de rekening te kunnen beschikken), dan moet dat uitdrukkelijk op het ope ningsformulier worden vermeld. Het is voor de bank echter niet aan te raden om zo'n afwijkende beschikkingsrege ling op te nemen, aangezien zij daardoor een extra controle verplichting krijgt. Vragen, ideeën en derge lijke kunnen worden opgestuurd naar: Charlotte Geers, Redactie Rabo Weekblad (EO 505). (Vragenformulier op pagina 23.) Eigen Huis Op 23 januari vond in de RAI in Amsterdam de Verkopersdag '96 plaats. Er zijn die middag veel belangrijke dingen gezegd (en gedaan). De meest opvallende uitspraken worden hier herhaald. Voor iedereen die er geweest is en voor iedereen die niet kon komen: "Verkopen is een kwestie van gevoel, van emotie." 14.00 uur "Wij hebben geen kantoor nodig. Wij zijn mensen van de straat. Daar ligt de markt." (Flip van 't Dak, de vrije hypotheekadviseur) "Beslissend voor dat markt aandeel van 27,5% is het werk van de mensen hier." (Hans Vriend, segmentma nager Eigen Huis, Rabobank Nederland) "Wij, dat zijn de mensen van de lokale banken en van Rabobank Nederland. Wij zijn samen één team." (Joost Huvenaars, Marktbewerking en Verkoopondersteuning, Rabobank Nederland) "Wij zeggen nooit tegen een klant: gaat u maar naar het hoofdkantoor. De klant gaat niet zonder afspraak de deur uit." (Martijn van Luijken, hypo theekadviseur, Rabobank Zoetermeer-Benthuizen, op video) "Het gaat in feite om het bestand. Daar moet méér in, er moet minder worden af gelost en we moeten zorgen dat geen enkele klant weg loopt. En om er meer in te krijgen, moeten we signalen trechteren. Daarmee start het verkoopproces. Het gaat in zes stappen. Je krijgt een signaal van iemand, je legt contact met hem, dan kom je tot een gesprek waarin je een aanbod doet. Vervolgens komt de verkoop en zo voed je het bestand." (Joost Huvenaars) 14.25 uur "De kantoormanager of de cliëntadviseur maakt een afspraak waar de klant bij staat." (Marcel Aker, hypotheekadvi seur, Rabobank WestFries- land-Oost, op video) "Wij benaderen iedere eige naar die zijn woning te koop heeft staan. En we vragen hem of we een foto van zijn huis mogen maken. Die foto's hangen we op een presentatie bord en daar staat bij: Meer informatie bij de hypo theekadviseur. Zo leg je contact met potentiële kopers. En we houden zelf ook een bestand van potentiële kopers bij. Die worden door ons getipt naar aanleiding van die foto's." (Erik Schippers, hypotheekad viseur, Rabobank Udenhout, op video)

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 9