Inspelen op internationalisatie Marktbewerking internationaal actieve bedrijven 1996 Waar en wanneer? Relatiebeheer I 19 Steeds meer Nederlandse bedrijven zijn internationaal actief. Internationalisatie vertaalt zich in een toenemende behoefte aan internationale dienstverlening. Deze ontwikkeling biedt de Rabobank volop commerciële kansen. Een probleem is echter, dat bedrijven de Rabobank onvoldoende zien als internationale bank. Om slagvaardig te kunnen inspelen op de toe nemende behoefte aan internationale dienstverlening, zijn extra inspanningen nodig voor de verbetering van proposities en bewerking van de markt. Op de Info middagen Internationaal draait alles om deze extra inspanningen en de advertentie-campagnes die de marktbewerking ondersteunen. Commercieel managers en relatiebeheerders van banken met (een potentieel aan) internationale klanten, kunnen vanaf nu op de Info-middagen intekenen. Zeker in vergelijking met de ABN AMRO en de ING Bank, wordt de Rabobank niet gezien als een bank voor internationale bedrijven. De Rabobank heeft relatief minder internationale klanten dan de concurrentie. Bovendien neemt een aantal primaire Rabobankklanten internationale dienstverlening af bij de concurrentie. De extra inspanningen in 1996 zijn erop gericht om vooral bij deze klanten onze internatio nale dienstverlening onder de aandacht te brengen. Daarnaast is acquisitie van internationaal actieve bedrij- Utrecht dinsdagmiddag 19 maart, donderdag middag 21 maart, vrij dagmiddag 22 maart 1996 Eindhoven woensdagmiddag 27 maart, donderdag middag 28 maart, vrij dagmiddag 29 maart 1996 ven een belangrijke doel stelling. Speerpunt Inspelen op de behoefte aan internationale financiële dienstverlening is dit jaar een speerpunt voor het segment Relatiebeheer. Alle aandacht gaat uit naar de wensen van internationaal actieve onder nemingen. Door de financiële behoeften van deze onder nemingen te vertalen naar krachtige proposities kan de Rabobank, als aanbieder van internationale diensten, haar positie versterken onder HID 10+ bedrijven. Er komt echter een gedegen voorbereiding bij kijken. Een goede basis is het deelne men aan een van de Info-mid dagen Internationaal. Commerciële Info middag Het segment Relatiebeheer organiseert zes speciale Info middagen Internationaal. Deze middagen hebben vooral een commercieel karakter. De commercieel managers en relatiebeheerders worden nadrukkelijk uitgenodigd een Info-middag Internationaal bij te wonen. Zij worden geïn formeerd over de geplande marktbewerkingsacties Internationaal 1996. Daarbij worden klantprofie len, verkoopargumenten en proposities behandeld. Tevens worden de bijbeho rende advertentiecampagnes belicht. Deze zullen het inter nationale imago verbeteren en het merk Rabobank onder steunen. De Info-middagen worden gehouden bij Rabo bank Nederland, in Utrecht en in Eindhoven. Zij vinden plaats in de periode van 19 tot en met 29 maart 1996. Programma Als u uw marktpositie onder internationaal actieve onder nemingen wilt verbeteren, kunt u op de Info-middagen Internationaal veel van uw gading vinden. U krijgt: informatie over marktbe werking, marketingcom municatie en propositie verbeteringen op het gebied van de internationale dienst verlening in 1996;

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 19