Contacten leggen op Nationale Franchisebeurs Relatiebeheerders met klanten op stap Doelgroepen 18 I Relatiebeheer Van 17 tot en met 19 maart wordt inde Utrechtse Jaarbeurs de vierde Nationale Franchisebeurs (NFB) gehouden. Ook de Rabobank is weer met een stand present. Dat biedt kansen om het dienstenpakket te tonen en persoonlijke contacten te leggen met (potentiële) franchisegevers en -nemers. Relatiebeheerders kunnen de beurs met hun klanten bezoeken en daarvoor speciale relatiekaarten bestellen. De organisatiegraad in de detailhandel stijgt nog steeds. De positie van de Rabobank in deze branche is goed. In de food-sector is de bank markt leider met een primair markt aandeel van ruim 40%. Het marktaandeel in de non- food-sector blijft echter achter. Collegabanken hebben op dat gebied betere contrac ten met franchisegevers. Een gerichte actie richting franchisegevers moet deze achterstand wegwerken. De NFB biedt de mogelijkheid directe contacten te leggen met franchisegevers om nieuwe en betere contracten in de wacht te slepen. De eenheid Arrangementen van het segment Relatiebeheer heeft zich dat ten doel gesteld. Ook gesprekken met (poten tiële) franchisenemers kunnen resultaten opleveren. Zo wordt via deze beurs aan een verbetering van de markt positie gewerkt. Marktbewerking Een bezoek aan de stand van de Rabobank geeft de klant een beeld van het dienstenpak ket. Zo worden de chipknip en betaalautomaat gepresen teerd en komen de voordelen van shortlease voor het voet- Franchisegevers; de eenheid Arrangementen van het segment Relatiebeheer benadert deze doelgroep om tot goede contracten te komen. Overigens is de eenheid ook geïnteresseerd in potentiële franchisegevers onder uw relaties en wil daar graag van op de hoogte worden gebracht. Potentiële franchisenemers; u kunt uit uw klantenbestand de zelfstandige detaillisten selecteren die overwegen zich aan te sluiten bij een franchiseketen of een ander samen werkingsverband. Samen kunt u de NFB bezoeken en daarna een afspraak maken om nader in te gaan op het dienstenpakket. Bezoekers van de NFB; in de stand van de Rabobank kunnen bezoekers kaarten invullen als zij meer willen weten over het dienstenpakket. De kaarten worden na de NFB naar de betrokken bank gestuurd om gerichte follow-up-acties te ontwikkelen. licht. Accountmanagers Arrangementen en specialisten van onder andere Betaal diensten en De Lage Landen beantwoorden vragen en geven informatie. U heeft de mogelijkheid om met klanten die overwegen zich aan te sluiten bij een fran chiseketen of een ander samenwerkingsverband, naar de NFB te gaan. In een later stadium kunt u tijdens een bezoek de klant informeren over het dienstenpakket en hem aangeven welke voor delen het arrangement met de franchisegever -voor zover aanwezig- oplevert. Om de klant te helpen bij de keuze zich al dan niet aan te sluiten bij een franchiseketen is er een speciale brochure: Franchising, een bundeling van krachten (bestelnummer 0559). Deze uitgave belicht de belangrijkste voor- en nadelen van franchising en de rechten en plichten van een franchise nemer. Bestellen U kunt speciale relatiekaarten bestellen. Begin maart krijgt u dan ook een marktbewerkings pakket met achtergrondinfor matie en product-proposities. Vermeld bij het bestellen van relatiekaarten voor de NFB uw banknaam en -code, alsmede het aantal toegangs kaarten dat u wenst (denk ook aan kaarten voor de relatiebe heerder^)). Een kaart kost 15. U kunt u bestelling rechtstreeks faxen naar het segment Relatie beheer: 040 - 217 67 09. Inlichtingen: Segment Relatiebeheer 040-217 77 00

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 18