Wat houdt de Rabo Geld Service precies in? Doelgroep ■tZSSsSEmrn Relatiebeheer I 17 bij de dagelijkse activiteiten. De Rabo Geld Service maakt het mogelijk het tellen van contant geld uit te besteden. Vooral voor banken die werken volgens het nieuwe bankhalconcept kan dat inte ressant zijn. Bij dit concept wordt de ruimte voor back office activiteiten geminimali seerd. Het tellen van contan ten kan dan prima worden overgenomen door de Rabo- telcentrale. courant van de klant wordt bijgewerkt en de kosten worden doorberekend. Fasering De Rabo Geld Service wordt in twee fasen geïntroduceerd. Binnenkort gaat de service al op kleine schaal van start. Er kunnen ongeveer 30 klanten van lokale banken en het CBB deelnemen. Daarnaast kunnen 8 lokale banken aan het project meedoen, met name Rabo Geld Service is een totaalpakket voor het veilig afhandelen van contant geld. De service biedt de klant de mogelijkheid een pakket samen te stellen dat precies voldoet aan zijn behoeften. Deze modules zijn beschikbaar: beveiligd vervoer naar de Rabotelcentrale; verzekering van het vervoer; tellen en verwerken van contant Nederlands geld en gegarandeerde betaalmiddelen; tellen en verwerken van contante vreemde valuta (géén munten); tellen en verwerken van muntgeld (géén vreemde valuta en maximaal ongeveer 1 kilo of 50 munten). Later gaat de Rabo Geld Service meer modules bieden: opschoningsmodule (de klant kan het geld dan onge sorteerd aanleveren); tellen en verwerken van muntgeld (zonder maximum); verstrekken van muntgeld; afstortkluis plaatsen bij de klant; meerdere vervoersmodules. Kiest een klant ervoor zijn geld via beveiligd waardever- voer rechtstreeks naar de Rabotelcentrale te laten brengen, dan minimaliseert dat het verwerken van afstor tingen bij de bank. De afstor ting wordt één dag nadat het geld door de waardevervoer- der is opgehaald door de Rabotelcentrale verwerkt. De centrale telt ondermeer het geld en leidt de gegarandeerde betaalmiddelen door naar de afdeling Operations Betalings verkeer. De Rabotelcentrale of Operations Betalingsverkeer zorgt ervoor dat de rekening- digd. Rabo Geld Service kan vanaf dat moment ook worden ingezet bij de acquisi tie van nieuwe klanten als aanvulling op het diensten pakket. De service moet op termijn een bijdrage leveren aan de groei van het marktaandeel van de Rabobank onder grootwinkelbedrijven: van 10% naar 12%. voor het tellen en verwerken van contant geld. In totaal gaat het in de eerste fase om zo'n 100.000 stortingen op jaarbasis. In deze fase worden alleen vervoer, verzekering en het tellen en verwerken van contant geld aangeboden. De administratieve verwerking is in de eerste fase nogal tijd rovend. De grootschalige introductie -fase twee- vindt in het najaar plaats. Het aantal modules wordt daarvoor nog uitge breid en de administratieve verwerking sterk vereenvou- De Rabo Geld Service is bestemd voor zakelijke klanten van lokale banken en klanten van Rabobank Nederland (CBB) die regelmatig contant geld afstorten. Daarnaast is de service ook voor lokale banken zélf die er tijd mee kunnen besparen bij het tellen en verwerken van contant geld. Inlichtingen: Segment Relatiebeheer 040-2 1777 00

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 17