Gooische banken werpen zich op Beurscompetitie Opvallende regionale invulling Eigen Huis 11 (Johan Winters, hypotheekad viseur, Rabobank Huizen) "Op de hypotheek-info- avonden gebruiken we voor onze presentaties PowerPoint en een LCD-projector omdat we professionaliteit willen uit stralen. Het publiek reageert heel enthousiast, juist ook op die manier van presenteren." (Paul Hilbers, hypotheekadvi seur Rabobank Beverwijk, op de Informatiemarkt 16.00 uur Een signaal zou f 1.000 waard zijn. Is dat niet wat overtrok ken? "Nee, als het een serieus verhaal is, helemaal niet. Wij verzamelen binnen de bank al lang signalen, maar nog niet gestructureerd. Dat gaan we nu wel doen. Dan kun je ook beter terugkoppelen." (Jan Visser, Hoofd Particulieren Rabobank Kapelle-Wemel- dinge, op de Informatiemarkt) "Het is net als met topsport. Echte profs trainen continu. Je moet constant werken aan je eigen kwaliteit. Ook met opleiding." (Joost Huvenaars) "Verkopen is een kwestie van gevoel, van emotie." (Flip van 't Dak, de vrije hypotheekadviseur) 17.00 uur "Interpolis is dan wel hofleve rancier, maar moet natuurlijk die produkten leveren waar de markt om vraagt. Onze hypo theekverkopers willen geen kans laten liggen." (Joost Huvenaars) "Het nieuwe produkt heet de OpMaatHypotheek. Het is veel en veel flexibeler dan de SpaarOptimaalHypotheek. De marktintroductie is in augustus. Maar we hoeven niet tot die datum te wachten. Alle SOH die vanaf nu worden gesloten, bevatten een clausule voor gratis omzetting naar het nieuwe produkt als dat er staks is." (Bert Brunninkhuis, directeur Leven Particulieren, Interpolis) "Interpolis gaat aan de banken een prolongatieprovi sie betalen van drie procent over de premies van spaarhy potheken voor alle produktie vanaf 1 januari 1996." (Bert Brunninkhuis) 17.20 uur "Ga niet ver van de mensen af staan. Wees geen verkoper, maar een dichtkoper." (Bob Delbecque, motivactor) "Een top-verkoper heeft twéé oren en maar één mond. Dat is omdat hij meer moet luisteren dan moet praten. Als je luistert met je hele lichaam, dan hoor je zó veel. Gun je klant de tijd. Behandel die persoon als de meest waardevolle ter wereld." (Bob D.) "Het geld ligt op straat, zeggen jullie. De kansen liggen op straat. Maar je moet je wel bukken om ze op te rapen." (Bob D.) Inlichtingen: Segment Eigen Huis 040-2177691 Financiële Advisering Wie kennis en ervaring wil opdoen met beleggen of zijn beleggerskwaliteiten wil testen, doet mee aan de Nationale Beurscompetitie '96. De Rabobank is hoofdsponsor van dit enerve rende spel waar twintig mille mee valt te verdienen. Doelstellingen zijn imagoverbetering en uitbreiding van de acquisitiemogelijkheden. Actieve participatie van de banken is hierbij onontbeerlijk. Bijvoorbeeld met een lokale competitie, waarin advertenties, workshops, prijzen en media de hoofdrollen spelen. De Rabobank Laren-Blaricum is met collega's uit de omgeving al druk aan de slag. Volgens financieel adviseur Ad de Gruiter is de stemming bij de banken inmiddels meer dan geanimeerd. De Gooische banken hebben stuk voor stuk enige jaren ervaring met het lokaal organiseren van de Beurs competitie. Op communicatie gebied werken zij ook al langer samen en de competitie is een project van hun com municatie- en pr-commissie. "Maar het is de eerste keer dat we dit samen en zo groot opzetten', vertelt De Gruiter. Met zijn collega's van de Rabobanken Eemnes, Hilversum, Huizen en Naarden- Bussum schreef hij een regio naal actieplan, dat op basis van de verschillende ervarin gen is verbeterd en uitgebreid. Het plan ademt bevlogenheid en zit vol zaken waarmee de doelgroep wordt 'bestookt'. Niet alleen wat al in de actie beschrijving van IRIS staat, maar ook extra communica tie-middelen. Zoals een kabel krant waar elke week de top 3 ranglijst op verschijnt en tus sentijdse brieven om de deel nemers enthousiast te houden. Om meer deelnemers te trekken worden de rekening afschriften en geldautomaten gebruikt. Niets wordt onbe proefd gelaten. Zelfs de regio nale radio stond in het plan, maar dat ging nét niet door. Seminars in de vorm van info- avonden staan eveneens op het programma.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 11