Studentenmailing in teken van beleggen 6 Basisvoorzieningen Wanneer is er eigenlijk sprake van een gezamenlijke uitoe fening van het gezag door de ouders? Volgens de wet in deze gevallen: als de ouders met elkaar getrouwd zijn; of als dit in het voogdij register is aangetekend op gezamen lijk verzoek van niet met elkaar getrouwde of getrouwd geweest zijnde ouders; öf als dit op verzoek van de ouders na hun scheiding door de rechter is bepaald en in het voogdij register is aangetekend. wordt de minderjarige verte genwoordigd door die ouder of door de voogd of voogdes. Gevolgen voorbanken De nieuwe regels hebben dus gevolgen voor banken, ook wat betreft de wettelijke iden tificatieplicht ten aanzien van minderjarigen. Bij een minder jarige mag immers worden volstaan met de identificatie van zijn of haar wettelijke ver tegenwoordigers. Dit betekent dat, als één ouder optreedt namens de minderjarige, het nu ook voldoende is om alléén deze ouder te identificeren. Maar is de bank kenbaar gemaakt dat beide ouders uit sluitend gezamenlijk de min derjarige vertegenwoordigen, dan moeten zij allebei door de bank worden geïdentificeerd. Inlichtingen: Juridische Advisering WAB 040-217 7010 Basisvoorzieningen Eind februari krijgen zo'n 240.000 studentenrekeninghouders een opvallend kladblokje in de bus. Deze aandachttrekker is onderdeel van een mailing met als thema 'beleggen' en de Beurscompetitie '96 speelt er een belangrijke rol in. De doelstelling is drieledig: de relatie met de student onder houden, behouden en verdiepen. Studenten kunnen met een coupon informatie aanvragen over het studentenkrediet, de Rabocard en het krediet op een studentenrekening. De mailing wordt centraal verzonden en in week 8 aan geleverd bij PTT Post. Banken die zelf gaan verzenden, ont vangen de mailingen in dezelfde week. De voorbeeld- mailingen - elke bank krijgt er twee - worden zo snel moge lijk verstuurd. Wilt u meer exemplaren, dan kunt u extra ongepersonaliseerde mailingen bestellen in Best. Vorig jaar is begonnen met het gedeeltelijk centraal verzenden van de stu- dentenmailingen. Dat heeft goede resultaten opgeleverd en daarom wordt de volgende mailing -in juni 1996- waar schijnlijk geheel centraal ver zonden. Hierover kunt u in een volgend Rabo Weekblad meer lezen. Easy Money-uitvoering beter bereik De vorige studentenmailing werd in november van het afgelopen jaar verzonden en bestond uit twee versies: één zakelijke en één in de bekende Easy Money-uitvoering. De laatste versie kwam met een hoger resultaat uit de bus. De Easy Money-uitvoering heeft een beter bereik, wordt

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 6