TV-commercial Financiële Advisering ook deze week weer Rabobank in de media 'Het is verbluffend om te zien boe de kwaliteit is toegenomen Faciliteiten voor lokale banken 6 Financiële Advisering gingsdienstverlening bij de banken is toegenomen. Het succes van de Rabobank als beleggingsbank staat of valt met de manier waarop de lokale beleggingsadviseur zijn klanten adviseert. De cijfers laten zien dat beleg gen -als een vast onderdeel van het integraal financieel advies- een geheel eigen plaats heeft verworven binnen de bank." Geen vreemde eend De nieuwe Rabobank Orderlijn lijkt dan ook een vreemde eend in de bijt. Klanten kunnen binnenkort telefonisch, zonder advies en daardoor tegen gereduceerd tarief, orders plaatsen op de beurs. Toch tast de introductie van dit relatief nieuwe feno meen het karakter van de duceerde deze onlangs. Uit onderzoek blijkt dat zo'n 25 procent van de beleggers, dus ook van onze klanten, weinig tot geen behoefte heeft aan advies. Om te voorkomen dat die klanten gaan beleggen dienstverlening van de Rabobank niet aan, volgens Bol. "De Postbank heeft al enige tijd een orderlijn. Marktleider ABN-Amro ïntro- Beleggingsresearch, schriftelijk en electronisch Gecertificeerde beleggingsopleidingen Traineeschap voor Financieel Adviseurs met Beleggingsspecialisme Research Seminars Regionale Werkbijeenkomsten Directe ondersteuning door beleggingsspecialisten Vervangingsdienst bij ziekte van de lokale beleggingsad viseur Effecten-Order en Bewaarbedrijf met zeer geavanceerde systemen Beleggingsadvies aan zeer actieve klanten van en in overleg met de lokale banken bij de Postbank of bij de ABN-Amro bank, hebben wij besloten ook een orderlijn te introduceren. Enerzijds is dit een defensieve maatregel, anderzijds levert deze de banken tijdsbesparing op. Daardoor hebben ze meer tijd voor de andere 75 procent klanten die wel behoefte heeft aan een beleggingsadvies. Bovendien levert de Rabobank Beleggingslijn de mogelijkheid om snel actuele adviezen te krijgen." Doelstelling haalbaar Twee jaar geleden leek de doel stelling van de actie 'Toekomst met Effect' zeer ambitieus: vóór 1 januari 1998 moest het aandeel van de Rabobank op de commissionairsmarkt met maar liefst 50 procent zijn gestegen. Volgens Bol is die doelstelling dan wel ambiti eus, maar alleszins haalbaar. "Nagenoeg alle lokale banken voeren de commissionairs diensten. Nu die trein eenmaal rijdt, denk ik dat hij voorlopig niet meer stopt. Als de banken dus in dit tempo doorgaan, wordt de doelstelling gehaald. We liggen voor op het schema." Meer informatie over de ont wikkeling van de effecten dienstverlening en de opleiding Rabobank Beleggingsavies- praktijk vindt u in Klant Bank 37/95 en in Rabo Weekblad 1/95. Over het traineeschap kunt u meer lezen in Klant Bank 35/95. In Rabo Weekblad 3/95 staat een artikel over de Rabo Beleggingslijn, en wie zich wil inschrijven voor het Rekenschema Effecten 1996, vindt daarover informatie in Rabo Weekblad 12/95. Inlichtingen: IRIS Infolijn 010-2241414 Financiële Advisering De TV-commercial Financiële Advisering ('Wie op een plat bodem verder wil is deze week dagelijks te zien op de TV-zenders Nederland 1, 2 en 3, 's avonds in de STER- blokken rond sport- of actualiteitenrubrieken.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 6