Practicum Taxeren Glastuinbouw \5 J( 6 Y Voor de (aspirant)leden van taxatiecommissies Stap 3: ProduktSelector Stap 6,7: PC-informatiesysteem 2 Bedrijvenadviesgroep 11 Keuze Marktbewerking Potentieel beoordeling Planning en agendering Relatie management Benaderen Verkoop en Bediening Respons Klantbeeld lijkheid actuele productinfor matie op te vragen en mee te geven aan uw klanten. De segmenten Basisvoor zieningen, Eigen Huis, Finan ciële Advisering en Relatie beheer werken er ook mee. Benaderen, Verkoop en Bediening Het PC-Informatiesysteem wordt gebruikt binnen stap zes en zeven van het RMS: Benaderen, Verkoop en Bediening (zie figuur). U kent de klantbehoefte en weet met welke producten deze kan worden ingevuld. Nu is het zaak uw klant te informeren over deze producten en tot verkoop te komen. Gedetailleerde gegevens U kunt uw klant dan natuur lijk een brochure geven. Die heeft veelal de klantbehoefte als invalshoek en biedt een overzicht van producten die deze behoefte invullen. Ter oriëntatie van de klant is het een uitstekend medium. Maar wilt u hem gedetail leerde productgegevens ver strekken, bijvoorbeeld tijdens een verkoopgesprek, dan kunt u het PC-Informatiesysteem gebruiken. Per product vindt u een actuele en beknopte pro ductbeschrijving, de belang rijkste voordelen voor de klant, de randvoorwaarden en eventueel de kosten of een rekenvoorbeeld. Voordelen Aan het gebruik van het PC- lnformatiesysteem zitten voor u enkele voordelen. Zo bete kent het natuurlijk minder zoekwerk naar die ene folder over die ene betaalvorm. Daarnaast kunt u de verstrek te informatie een persoonlijk tintje geven, omdat uw bank- naam erboven staat. Ook hebt u uiteraard minder kastruimte nodig voor docu mentatie, en verspilt u geen papier. Het voordeel voor uw klant is actuele en relevante informatie in beknopte vorm, waaraan hij op dat moment behoefte heeft. Zeventien beschrijvingen Voor het PC-Informatiesys teem van de Bedrijvenadvies groep zijn op dit moment zeventien productbeschrijvin gen beschikbaar. Deze docu menten zijn ingedeeld naar de behoeften van de klant, zoals u ze dus ook in de Product- Selector kunt vinden. In maart zal het pakket productbe schrijvingen compleet zijn. Inlichtingen: Segment Bedrijvenadviesgroep 040-2 17 78 75 Planning en agendering Keuze J Marktbewerking N. Benaderen Potentieel- 1 1 beoordeling l - I Verkoop en v 1 Bediening Relatie-\^ management Respons Klantbeeld Bedrijvenadviesgroep De glastuinbouw verkeert in een proces van herstructurering. De (aspirant)leden van de taxa tiecommissie op uw bank zullen voortdurend op de hoogte moeten blijven van de ontwikke lingen en de betekenis daarvan voor de waardering van glastuinbouwbedrijven. Aan die doelstelling kan het Practicum Taxeren Glastuinbouw een bijdrage leveren. Het Practicum bestaat uit het taxeren van twee praktische bedrijfssituaties en een plenaire bespreking van de resultaten op een praktijkbijeenkomst. Ook in de glastuinbouw is het behalen van voldoende rende ment steeds belangrijker voor de continuïteit. De bedrijfs structuur is hierbij één van de bepalende elementen. Een gebrekkige bedrijfstruc- tuur leidt in de praktijk tot een lagere waarde van het betrokken bedrijf. In verband hiermee is een verfijnd taxatie systeem ontwikkeld, dat de verschillen in rendement als gevolg van de bedrijfsstruc tuur -en dus de taxatiewaarde tot uitdrukking brengt. Voor de (aspirant)leden van taxatiecommissies dus een reden temeer om deel te nemen aan het Practicum. Informatiepakket De deelnemers ontvangen vooraf een informatiepakket.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 11