Volgende vraag graag Drie verschillende workshops Tarief Telebankieren Basisvoorzieningen 5 Doelgroep Kern van de inhoud Kosten Commercieel Managers Het accent in deze tweedaagse workshop ligt op beleidsinformatie en het initiëren van commerciële acties. Daarnaast komen alle toepassingsmogelijkheden aan bod. 900 Financieel Adviseurs In deze eendaagse workshop raakt de Financieel Adviseur wegwijs in alle voor hem relevante toepassingen. Overigens wordt deze workshop ook opgenomen in de marketing- cursus Financiële Advisering, die dit voorjaar wordt vernieuwd. Het blijft uiteraard mogelijk apart in te schrijven. 450 Cliëntadviseurs en medewerkers Commerciële Ondersteuning Deze eendaagse workshop behandelt alle ins and outs voor het voorbereiden en uitvoeren van groepsgewijze en individuele acties. ƒ450 Opleidingsadvies Het optimaal gebruiken van CRP door verschillende func tionarissen binnen de bank lukt het beste, als ze ongeveer gelijktijdig de workshops hebben gevolgd. Als u dus verschillende medewerkers wilt laten deelnemen, wordt u geadviseerd, ze gelijktijdig op te geven. versie 4.1, wat de toepassing betreft, nauwelijks van versie 4.0. Wel is versie 4.1 -dat werkt onder Windows- mak kelijker. In de eerste helft van dit jaar wordt ook daarvoor een workshop aangeboden. Wie echter de workshop 4.0 dan al heeft gevolgd, heeft die voor 4.1 niet meer echt nodig. Het is tevens mogelijk met een groep van zo'n tien personen, van één of meer banken, een in-company training te volgen. Deze duurt twee dagdelen. De kosten daarvan worden in overleg met de Rabobank- Academie vastgesteld. In dat geval is het wel nodig dat de bank minimaal één PC per twee deelnemers beschik baar stelt. Inlichtingen: RabobankAcademie 040-2 176731 Basisvoorzieningen Q Sinds 1 juli vorig jaar kost bet gewone betalingsverkeer de particuliere klant niets meer. Maar een klant die Telebankiert, en dus zijn be talingen efficiënt en gemakke lijk doet, betaalt nog wel vier gulden per maand! Waarom is dat zo en kan dat tarief niet verlaagd worden? Het lijkt op het eerste gezicht vreemd dat een parti culiere klant die Telebankiert wel geld moet neertellen voor het verrichten van eenvoudige bankzaken, en een particuliere klant die op de traditionele manier betaalt, dat niet meer hoeft te doen. Telebankieren is immers veel efficiënter en makkelijker, ook voor de bank. Maar de meeste klanten die graag bepaalde bankzaken via hun PC doen, blijken bereid te zijn voor het gebruiksgemak een abonne mentsprijs te betalen. Bovendien zijn de kosten van exploitatie, afschrijving en communicatie momenteel nog hoog voor de bank. Een beperkt deel van de klanten dringt echter aan op verlaging van het tarief nu het papieren betalingsverkeer gratis is geworden. Misschien kan dit verzoek in de nabije toekomst gehono reerd worden. Rabobank Nederland ontwikkelt op dit moment namelijk Windows- georiënteerde versies van de softwarepakketten. Die versies zullen naar verwachting in het najaar van 1996 beschikbaar komen. Een verlaging van het tarief behoort dan tot de mogelijkheden. Vragen, ideeën en derge lijke kunnen worden opgestuurd naar: Charlotte Geers, Redactie Rabo Weekblad (EO 514). (Vragenformulier in Rabo Weekblad 13).

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 5