Brochure 'Studeren' aangepast Voorkomen piekbelasting Informatiepagina's voor studenten Telegiro aan het eind van het jaar Nieuw Studeren Brochure 'Studeren', versie december 1995 2,50 6 Basisvoorzieningen Van de brochure 'Studeren' verschijnt binnenkort een 'F.ven studeren op je geldzaken, dan is dat maar geregeld' Al je geldzaken via één rekening Verzekeren 24 uur per dag gratis pinnen Rood staan zonder gezeur tlpffil Je eigen v' creditcard 7 Goedkope Ribohink S A nieuwe versie. Deze versie bevat de nieuwste telefoon nummers. Er staat ook in dat studenten iedere week gratis een rekeningafschrift krijgen. Tevens zijn in het hoofdstuk Verzekeringen een paar klei nigheden veranderd en is van de gelegenheid gebruikge maakt om de foto's te actuali- 6een grote voorraad U wordt geadviseerd in het vervolg de nieuwe brochure te gebruiken. Vanwege toekom stige wetswijzigen en produkt- aanpassingen is het advies er Bestelnummer 0332 Prijs Besteleenheid 20 stuks geen al te grote voorraad van aan te houden. De nieuwste versie wordt in december uitgeleverd. Banken die reeds een bestelling hebben geplaatst, ontvangen de brochures zodra ze in Best zijn ontvangen. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-2 17 70 08 Gemiddeld genomen verwerkt het Telegiro-systeem zo'n vijfenzeventighonderd opdrachten per dag. Op bepaalde tijden zijn dat er zelfs vijftienduizend. Allemaal worden ze stuk voor stuk verwerkt. Tussen Kerst en Oud en Nieuw zal dit aantal toenemen tot zo'n twintigduizend per dag. Het huidige systeem kan dat alleen aan door piekbelasting te voorkomen. Het afgelopen voorjaar begaf het hele Telegiro-systeem het. Na een diepgaand technisch onderzoek naar de oorzaak, is besloten een nieuw Telegiro- systeem te bouwen. Alleen, dat is natuurlijk niet van de ene op de andere dag gereali seerd. Daarom is een aantal technische verbeteringen aan gebracht in het huidige systeem. Tot dusver heeft dit de banken dan ook niet meer in de steek gelaten. Niet wachten met verwerking De korte werkweek tussen Kerst en Oud en Nieuw is een extra drukke periode. Rabobank Nederland ver wacht zo'n twintigduizend Telegiro's per dag. Om te voorkomen dat het systeem dit niet aankan, is het belang rijk piekbelasting zoveel mogelijk te vermijden. Dat kan door de verwerking van opdrachten niet uit te stellen, maar deze direct door te geven aan het Telegiro- systeem. In de praktijk leveren klanten opdrachten namelijk vaak al een dag voor de gewenste verwerkingsdag aan. Opdrachten die na het vereve ningstijdstip worden aangebo den, komen niet in een wacht- bestand, maar worden direct verwerkt. Wel vindt de vereve ning pas de volgende dag plaats. Daardoor krijgen deze opdrachten de juiste valuta datum. Inlichtingen: Cards en Chartale Betaaldiensten Ondersteuning Betaaldiensten 040-2176041 Basisvoorzieningen Het Informatiesysteem Particulieren is uitgebreid. Sinds 1 december bevat dit systeem ook twee pagina's voor studenten. De ene gaat over de Rabocard, de andere over Rabo Telebankieren. Voor studenten gelden immers andere tarieven en voorwaar den. Ook is de toonzetting van deze pagina's anders dan die voor particulieren. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-217 7008

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 6