Doorlopend mailingtraject Jeugd/Jongeren en Studenten Uitbreiding openstelling Helpdesks Basisvoorzieningen 5 De toekomst is aan de jeugd, ook waar het de klanten van de Rabobank betreft. Na een tijdje te hebben stilgelegen, ging daarom twee maanden geleden opnieuw een doorlopende mailingactie voor de jeugd-, jongeren- en studentenmarkt van start. Als ze zo'n jaar of zeventien, achttien zijn, maken jongeren de overstap naar een andere wereld. Ze gaan studeren, of krijgen hun eerste baantje. Dat is dan ook hèt moment om ze te benaderen voor een studenten- of betaalrekening. De manier waarop dat kan, staat uitvoerig beschreven in Klant Bank 38. Materiaal komt binnenkort Banken die zich hebben inge schreven voor de mailingacties voor jongeren van zeventien jaar en zeventien jaar en zeven maanden, ontvangen binnen kort het bestelde materiaal. Op verzoek van een aantal banken zijn de teksten van de brieven enigszins aangepast. Ook bevat ieder antwoordfor mulier in het vervolg een ruimte, waarin de jongere zijn handtekening kan plaatsen. Folder 'Kiezen' beperkt beschikbaar Jongeren die deze mailingen ontvangen, krijgen automa tisch de folder 'Kiezen'. Hiervan is een beper-kt aantal los verkrijgbaar. Bijvoorbeeld voor banken die een speciale actie voeren. In dat geval is de folder -met opgaaf van redenen- te bestellen bij het Segment Basisvoorzieningen. Van Jongerenrekening naar Betaalrekening De actie voor jongeren van achttien jaar en zes maanden, waarbij de Rabo Jongeren Rekening moet worden omgezet in een betaalreke ning, bestaat al wat langer. Eens per kwartaal krijgen de banken een signaleringslijst en een conceptbrief. Omdat hier voor geen kosten in rekening worden gebracht, ontvangen alle banken deze in het vervolg. Studentenrekeninghouders De actie 'Herbenaderen stu dentenrekeninghouders zonder studiefinanciering' loopt enige vertraging op. Aanvankelijk was het name lijk de bedoeling hiervoor nieuwe signaleringslijsten aan te maken. Daar is -wegens een overmaat aan lijstwerk voor de banken- van afgezien. Nu wordt de bestaande signale ringslijst voor de actie A7 aan gepast. De bank moet daarop straks in één oogopslag kunnen zien welke klanten ten onrechte gebruikmaken van de studentenrekening. Gelijktijdig ontvangen de banken conceptbrieven, zodat ze zelf kunnen bepalen of ze een klant schriftelijk of per soonlijk willen benaderen. Banken die reeds hebben inge schreven voor de actie A7, ontvangen voorlopig de bestaande selectielijsten. Banken die zich met het inschrijfformulier in Klant Bank 38 voor de actie 'Herbenaderen studentenreke ninghouders zonder studie financiering' hebben aange meld, hoeven dat niet opnieuw te doen. Zij ontvan gen automatisch het aange paste lijstwerk. Wanneer dat precies wordt uitgeleverd, kunt u lezen in dit blad. Meer informatie over deze actie vindt u in de Handleiding Marktbewerking Jeugd, Jongeren, Studenten en Starters (HJ.3), en in Klant Bank 38/95. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-217 7008 Basisvoorzieningen Twee Helpdesks van Eurocard Nederland zijn vanaf 1 januari 1996 meer uren geopend. Straks kunt u er ook 's avonds en op zaterdag terecht. Afdeling Huidige openstelling Openstelling per 1-01-1996 Cliëntservice maandag t/m vrijdag: maandag t/m vrijdag: kaarthouders 08.30 uur t/m 17.00 uur 08.00 uur t/m 21.00 uur zaterdag: 09.00 uur t/m 17.00 uur Rabodesk maandag t/m vrijdag: 08.30 uur t/m 17.00 uur maandag t/m vrijdag: 08.00 uur t/m 21.00 uur zaterdag: 09.00 uur t/m 13.00 uur Inlichtingen: Cards en Chartale Betaaldiensten Ondersteuning Betaaldiensten 040-2 1760 41

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 5