Puntj es bijna op i Sponsoring Rabobank Wielerploeg Wi 4 Management Lokale banken zijn enthousiast over de sponsoring van de Rabobank Wielerploeg. Dat blijkt uit het aantal reacties. De Utrechtse burelen van de afdeling Sponsoring zijn de afgelopen weken overstelpt met telefoontjes en brieven. Veel banken staan te popelen om zelf aan de slag te gaan met wielersponsoring of zelfs de wielerploeg uit te nodigen. Toch kunnen ze daar beter nog even mee wachten. Over een paar weken is namelijk het Rabobank Wielerplan uitgewerkt. De organisatie voor de prof- ploeg staat inmiddels nagenoeg op poten. Er zijn wielrenners aangetrokken, de ploegleiding is bekend, er is een kledinglijn ontwikkeld en het ontwerp voor de fietsen, de volgauto's en de bussen, waarmee de renners worden vervoerd, verkeert in een vergevorderd stadium. Op 1 januari gaat namelijk het sponsorcontract in. Lokale sponsoring Uiteraard is in het vuur van de strijd het Rabobank Wielerplan niet vergeten. Hierin komen amateurs, de jeugdopleiding, wielerclubs en het recreatieve fietsen aan bod, evenals lokale sponsoractiviteiten. De komende weken zet de af deling Sponsoring in dit plan de puntjes op de i. Zodra dit plan gereed is, is ook bekend welke activiteiten wel of niet passen in het spon- sorbeleid. Vooral over de rol van de wie lerclubs zijn de afgelopen periode veel vragen gesteld, evenals over het sponsoren van een plaatselijk of regio naal wielerevenement. Het precieze antwoord daarop is nu nog niet bekend. Op het moment dat banken het Wielerplan ontvangen is dat wel het geval. Dan kan ook een antwoord worden gegeven op verzoeken om een sponsorbijdrage, Diverse communicatiemiddelen Om de sponsoractiviteiten te onderstrepen ontwikkelt Sponsoring -in overleg met lokale banken verschillende communicatiemiddelen, zoals start- en finish doeken, finish lijnen, parcoursborden en der gelijke. Het is de bedoeling dat deze beschikbaar zijn zodra het wielerseizoen weer begint. Wielerkleding in vrije verkoop Ook voor amateurs wordt momenteel een speciale kle dinglijn ontworpen. Met sportkledingleverancier AGU is overeengekomen de 'Rabo-kleding' in de vrije verkoop te brengen. Dat zal voornamelijk gebeu ren via de wielerdetailhandel. Uitnodigen wielerploeg Nogal wat banken willen een wielerevenement sponsoren en dat gelijktijdig extra luister bijzetten door de Rabobank Wielerploeg of een lid ervan uit te nodigen. Dergelijke verzoeken kunnen vaak niet worden gehonoreerd. Het wielerseizoen duurt name lijk lang. De rijders hebben dan ook al hun energie nodig om aan de wedstrijden deel te nemen. Een bijkomend voor deel van dit lange seizoen is natuurlijk, dat de Rabo-ploeg het grootste deel van het jaar in het nieuws is. Dit is het eerste deel van een serie over de Rabobank Wielerploeg. Inlichtingen: Sponsoring 030-2 1628 36

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 4