Bakkers introduceren speciaal broodje BAKKERS MAKEN HISTORIE METEEN EXCLUSIEVE ACTIE <t,eineec wt 'Broodje van Vermeer' 2 Management Brood: het wordt gegeten van de Siberische Steppen tot diep in Mauretanië en van Addis Abbeba tot aan de Noordkaap. Ver voor de jaartelling was het voor hele volksstammen al het dagelijks voedsel. Ook in de tijd van Vermeer. Zijn befaamde melkmeisje heeft brood op tafel liggen. Datzelfde brood komt op 26 februari opnieuw op de markt. Veel bakkers die dit intro duceren, zijn klant bij de Rabobank. De Rabobank sponsort deze actie dan ook. Informatie die de bakkers in december ontvangen. Het 'broodje van Vermeer' is een idee van de afdeling Sponsoring van Rabobank Nederland. De Stichting Voorlichting Brood heeft het verder uitgewerkt. Zij ontwik kelde een broodje dat precies lijkt op dat wat Vermeer schil derde op het doek 'Het melk meisje'. Uiteraard wordt dit schilderij gebruikt voor de promotie van het brood. De bakkeren de bank Deze maand worden zo'n drieduizend ambachtelijke bakkers in het Midden- en Kleinbedrijf in de gelegenheid Bakkers krijgen in december informatie van Stichting Voorlichting Brood Introductie op 26 februari Landelijke campagne op radio en TV gesteld het broodje in hun assortiment op te nemen. Vanzelfsprekend horen zij dan ook meer over het sponsor schap van de Rabobank. Dit staat overigens ook op het promotiemateriaal van de bakker voor de klant. De bakkers krijgen het advies de introductie van het broodje op 26 februari met enige luister te omgeven, en het te overhandigen aan de directeur van de lokale bank. Dat levert namelijk publiciteit op. Uiteraard is dat mede afhan kelijk van de relatie tussen bakker en bank. Als u begin volgend jaar zelf het initiatief wilt nemen, kunt u overwegen persoonlijk de Kunstagenda aan te bieden, om zo het eerste contact tot stand te brengen. Wellicht ontstaat daaruit een vruchtbare samenwerking. Inlichtingen: Sponsoring 030-2 1627 51

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 2