Het jaar rond met de Rabobank Affiches en advertenties attenderen klanten op andere openingstijden Bestelformulier World Travel System Basisvoorzieningen 5 Kosten aanschaf, cursussen en verwerking Aanschaf van WTS kost de banken niets. Wel betaalt de bank per maand 150 abonnementskosten voor het onderhoud en actualiseren van het systeem. Wie ermee gaat werken, kan een basiscursus volgen van twee dagdelen. Deze kost 200 per deelnemer. Omdat er met het systeem veel meer kan dan alleen maar reisovereenkomsten afsluiten, is een vervolgcursus ontwik keld. Ook deze duurt twee dagdelen. De kosten daarvan bedragen 250 per deel nemer. De verwerking van de totale reisovereenkomst -inclusief wijzigingen of annuleringen met zogenoemde contract touroperators kost 3,50 per overeenkomst. Als het gaat om een lokale touroperator, of één waarmee geen contract is afgesloten, kost de verwer king ƒ10 per overeenkomst. De reden voor dit verschil is, dat contract-touroperators door het Facilitair Centrum Reizen batchgewijs worden betaald. Iedere niet-contract- touroperator wordt daarente gen apart betaald, en wil vaak ook nog een aanbetaling. Dat brengt nogal wat extra handelingen met zich mee. Wordt alleen een verzekering afgesloten en/of is de reissom nihil, dan betaalt de bank niets. Bestellen Wilt u ook het WTS gaan gebruiken, dan kunt u dit met het formulier in dit artikel bestellen. Het systeem wordt dan vanaf april uitgeleverd. Omdat het systeem direct begint met de centrale verwer king, is het belangrijk over eenkomsten geheel in te brengen. U wordt dan ook geadviseerd geen lopende overeenkomsten in het systeem op te nemen, en te beginnen op de eerste van de maand. Wilt u meer weten over het WTS, dan kunt u ook naar Bank in Beeld 345 kijken. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen Afdeling Reizen 040-217 7008 S.v.p. een kopie sturen naar: Rabobank Nederland Segment Basisvoorzieningen, afdeling Reizen EO-132 Telefax: 040 - 2 17 67 22 Banknaam Bankcode bestelt het World Travel System voor haar reisafdeling. Wij willen dit gebruiken vanaf: Q I april 1996 Q later, te weten de eerste van de maand: Wij gaan akkoord met het doorbelasten van de kosten voor een periode van drie jaar. Naam contactpersoon Functie T elefoonnummer Handtekening Datum Basisvoorzieningen Onder het motto 'Het jaar rond met de Rabobank' valt deze week bij iedere bank een koker op de mat. Daarmee wordt de opmaat gegeven voor een nieuwe manier van werken waar het de aankondiging van gewij zigde openingstijden betreft. Banken kunnen zich abonne ren op het automatisch ont vangen van communicatiemid delen voor alle feest- en gedenkdagen in het volgend jaar. Ter illustratie van deze nieuwe werkwijze zitten in de koker -gratis- vijf posters en twee advertenties om de ein- dejaars-sluitingen van dit jaar aan te kondigen. Het hele jaar door Afgezien van de plaatselijke feestdagen, komt het zo'n acht tot negen keer per jaar voor dat banken hun klanten -in verband met landelijke feest dagen- willen informeren over andere openingstijden. Tot dusver bestelden ze daar voor telkens opnieuw affiches en advertenties, met alle extra kosten van dien. Dat is dus nu verleden tijd. Hoe u zich kunt abonneren, is te lezen in de informatie die u bij de koker ontvangt. Inlichtingen: Servicebureau Communicatie Aangesloten Banken 040-2176868

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 5