Direct Marketing opleiding voor Bedrijvenadviseurs Bedrijvenadviesgroep 21 de lokale bank een aantal werkzaamheden uit, zoals selectie, printen en verzendge- reed maken. Dat is met name makkelijk als het om grote aantallen gaat, zoals bij pro- duktintroducties of massale marktbewerking. Bij lokale acties krijgt de bank adviezen, bijvoorbeeld via de marktbewerkingspakketten. Op basis van deze adviezen bepaalt de bank zelf onder andere het moment, de grootte van de doelgroep, het actieaanbod en de follow- up waarop de actie zich richt. En juist deze lokale markt bewerking biedt de mogelijk heid tot hoge responscijfers, waarbij de inspanningskosten per verstrekt produkt beperkt blijven. Inlichtingen: Segment Bedrijvenadviesgroep Verkoopondersteuning 040-217 7875 Bedrijvenadviesgroep Direct Marketing is een essentieel onderdeel van het nieuwe marktbewerkingsconcept. De opleiding Grondslagen Direct Marketing voor Zakelijke Klanten biedt de bedrijvenadviseur de kennis en kunde om dat onderdeel van zijn werkzaamheden adequaat te kunnen invullen. Direct Marketing is gericht op het behouden en uitbreiden van relaties met klanten. De bedrijvenadviseur maakt daarbij gebruik van een brief op naam, een brochure en telefonische benadering. Direct Marketing gaat in op de distributievormen en de marketingfilosofie van de organisatie: korte procedures, standaardisatie en automatise ring spelen daarbij een belang rijke rol. Voor het welslagen van acties dient de bedrijven adviseur de mogelijkheden en onmogelijkheden van Direct Marketing te kennen. Grondslagen Voor de bedrijvenadviseur, en eventueel de commercieel manager die Direct Marketing als aandachtsgebied voor zijn bank heeft, is de opleiding Grondslagen Direct Marketing voor Zakelijke Klanten ont wikkeld. De opleiding geeft de bedrijvenadviseur een gedegen kennis van de technieken en hulpmiddelen die in de Direct Marketing worden gebruikt. Gedurende de opleiding wordt aandacht besteed aan de in vulling van Direct Marketing binnen de Rabobank. De opleiding geeft een gedegen theoretisch niveau en wil, in trainingen als telemarketing, aansluiting op vaardigheids- met name achtergronden en Aanvraagfomulier voor folder opleiding Grondslagen Direct Marketing voor Zakelijke Klanten s.v.p. kopie zenden aan: Rabobank Nederland RabobankAcademie t.a.v. mevr. A.M. Klardie Burer interne code UH P 752 Banknaam Bankcode: Contactpersoon: Wil graag ontvangen*: Q folder opleiding Grondslagen Direct Marketing voor Zakelijke Klanten Q inschrijvingsformulier opleiding Grondslagen Direct Marketing voor Zakelijke Klanten aankruisen wat is gewenst. inzichten bijbrengen. De opleiding is gebaseerd op twee opleidingen van de SRM namelijk DM/A(ssistent) en DM/M(anagement) en geeft de bedrijvenadviseur alle benodigde kennis om voor zijn aandachtsgebied DM- acties optimaal voor te berei den, uit te voeren en te evalu eren. Onderwerpen die tijdens de opleiding aan de orde komen zijn, onder andere: marketingtechnieken, doel groepen, klantsegmentatie, propositie, telemarketing, afhandeling en opvolging van de respons. De opleiding is ontwikkeld in samenwerking met de SRM in Amsterdam, duurt zes maanden en wordt afgesloten met een schriftelijk examen. De start is gepland in de week van respectievelijk 8 en 15 januari. Voor nadere informatie over de opleiding, bet aanvragen van de folder en/of inschrij vingsformulieren kunt u bellen met de RabobankAcademie. Inlichtingen RabobankAcademie 030-2161493 of 030- 2 1644 92

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 21