Kern van het Deltaproject Financiële Advisering 9 Inlichtingen: Delta Financiële Advisering 040-2 177728 zaten we al in een verande ringsproces. We hebben Focus daarom zelf opgepakt en zijn gewoon in de vaart der volke ren doorgegaan met wat we al in gang hadden gezet, zij het een stuk gestructureerder dan vóór Delta." Koppenol ziet de rol van Rabobank Nederland voor Delta dan ook als onder steunend. "We doen het zelf, en hebben Rabobank Nederland nodig voor de faci liteiten, de opleidingen en de systemen. Ik verwacht van hen ook dat ze ons bijstaan om het niveau dat we nu hebben bereikt, vast te houden en verder te verbeteren. Dat is de toegevoegde waarde die Rabobank Nederland levert, vooral omdat ze tevens als kenniscentrum optreedt." Teun Koppenol, directeur van Rabobank Rotterdam, tevens verant woordelijk voor het project Delta Financiële Advisering. onderschat. Ik zie de commer cieel ondersteuners die daar voor in aanmerking komen, dan ook op den duur door groeien naar de functie van financieel adviseur." Onderling vertrouwen en teamgeest Volgens Koppenol staat of valt het succes van Delta met de coachende rol van het management, een brede gedra genheid, onderling vertrouwen en teamgeest. "Wat je nu ziet, is dat mensen niet langer alleen maar bezig zijn met hun eigen werk, maar leren proces matig en met elkaar te werken. Die samenwerking is heel belangrijk. Dat komt uit de mensen zelf." In de vaart der volkeren De bijdrage van Rabobank Nederland aan Delta is dan ook heel specifiek. Zij heeft geen trucendoos met een aantal tovermiddelen ter beschikking, maar staat de lokale banken terzijde bij een proces, dat ze zelf moeten doorlopen. Dat was ook het geval bij de bank Rotterdam, die een aantal zaken anders heeft aangepakt dan gebruike lijk. "Voordat er maar sprake was van Visie '98 en Delta, Opbrengsten voor de bank Koppenol zegt dat het ach teraf misschien beter was geweest in de voorfase van het project een aantal zaken eerst wat meer op een rij te zetten. Toch is hij ook van mening, dat dit tempo de bank in ieder geval geen windeieren heeft gelegd. "Gemiddeld haalt een Deltabank een extra rende ment van zo'n 480 per klant. In ons geval is dat op dit moment bijna 900. Daar zijn we best trots op. Veel belangrijker dan dit bedrag is echter het immate riële voordeel dat Delta de bank heeft opgeleverd. Als ik de reacties hoor in onze net werken, dan werpt Delta zeker vruchten af. Men praat over ons, en dat vind ik een heel goed teken." Investeren in een duurzame relatie met de klant, door de klant te kennen Gestructureerd en gedisciplineerd samenwerken in een team Afspraak is afspraak, zowel met de klant als met colle ga's en het management

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 9