Met de Rabobank sta je er niet alleen voor Naar een integrale verkoop en advisering Tweejaarlijkse Landbouw Vakbeurs Oost Nederland Inschrijven voor BAG-opleidingen nu mogelijk Bedrijvenadviesgroep I 19 Organisatiebureau Expo-Management organiseert in samenwerking met het nieuwe Expo- center in Hengelo van 16 tot en met 19 januari de tiende Landbouw Vakbeurs Oost-Nederland. Deze beurs heette tot nu toe de Landbouw Vakbeurs Borne en werd gehouden in de Evenementenhal aldaar. Door de jaren heen is de Land bouw Vakbeurs een traditie geworden. Zij trok in 1994 ruim 32.000 bezoekers uit de regio. Onder hen waren ook nog eens 4.000 bezoekers uit Duitsland. De Rabobank is er met een stand aanwezig, een produktie van de Public Relations Commissie Twentse Rabo- banken. Gekozen is voor het thema 'Met de Rabobank sta je er niet alleen voor', dat op professionele wijze wordt vormgegeven. De Rabobanken in Twente nodigen hun relaties uit, gratis relatiekaarten bij de bank te komen ophalen en beurs+stand te komen bezoeken. Tijd en plaats De vakbeurs wordt gehouden in het Expocenter in Hengelo en is dagelijks geopend van 13.00 tot 22.00 uur. Kaarten kunt u bestellen bij de Rabo bank Borne (Ov.). De kaarten (besteleenheid: 10 stuks) kosten 7,50 per stuk en worden pas achteraf doorbe rekend, als een relatie er daad werkelijk gebruik van heeft gemaakt. De kaarten zijn uit sluitend geldig als ze zijn voorzien van een bankstempel van de uitgevende bank. Inlichtingen: Rabobank Borne 074-2 65 43 16 Bedrijvertadviesgroep Het opleidingsraamwerk voor de Bedrijvenadviseur is in vier groepen ingedeeld: Klant en Markt, Produkten en Diensten, Marketing en Verkopen, Processen en Systemen. De opleidin gen op basis- en voortgezet niveau zijn nu grotendeels beschikbaar. Eén van de uitgangspunten van Visie '98 is, dat de Bedrijvenadviseur zijn klanten integraal bedient. Hij is ver antwoordelijk voor alle pro dukten, die hij aanbiedt aan zijn klanten, en voor de renta biliteit van die klanten. In een aantal gevallen zal de huidige specialist als Bedrijvenadviseur gaan functioneren en moet zich dus transformeren naar generalist. Dat gaat niet in één keer, het is een proces. Aanvankelijk zal de bedrijven adviseur de klant produkt- breed moeten kunnen advise ren en informeren over mogelijke oplossingen. De daadwerkelijke verkoop gebeurt vooralsnog deels door de Bedrijvenadviseur zelf en voorlopig ten dele door spe cialisten. Opleidingen onder steunen dit veranderings proces. Afhankelijk van de uitgangssituatie kan iedere Bedrijvenadviseur een selectie maken uit de hierna volgende opleidingen en trainingen. Relatie Management Systeem de spil Het Relatie Management Systeem (RMS) vormt de spil van de marktbewerking vanuit de Bedrijvenadviesgroep en bestaat, zoals u in de afbeel ding op pagina 21 ziet, uit een aantal stappen. Hiervoor krijgt u geautomatiseerde hulp middelen. Daarmee alleen kan het RMS niet draaien: het succes staat of valt met de kwaliteit en de motivatie van de medewerkers. De Bedrijvenadviseur is ver antwoordelijk voor zijn onge veer 300 klanten, en moet dus kunnen analyseren, de juiste actiekeuzen kunnen maken en in (verkoop)gesprekken met ondernemers als een professio nele partner overkomen. Daarop zijn de opleidingen en trainingen, die ieder voor zich zijn gerelateerd aan een of meer fasen van het RMS, gericht. Vier'domeinen' 1. Klant en Markt Er zijn twee basisopleidingen om een goede gesprekspartner van de klant te worden en zijn behoeften te leren kennen: De opleiding De bedrijven- markt en de Rabobankeen brede oriëntatie op de leef wereld en de behoeften van klanten uit de bedrijven- markt.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 19