De markt ligt op straat Concrete handvatten en tips op Verkopersdag '96 1700 plaatsen Eigen Huis 7 De ervaringen met de Verkopersdag van vorig jaar waren positief. Daarom is besloten weer een dergelijke dag te organiseren. Deze Verkopersdag '96met als thema 'De markt ligt op straat', wordt gehouden op dinsdag 23 januari in de RAI in Amsterdam, van circa twee uur 's middags tot circa half negen 's avonds. Petra Kerrebijn, adviseur binnen de eenheid Markt bewerking en Verkooponder steuning van Eigen Huis en nauw betrokken bij de organi satie, vertelt over het programma: "Voor alle medewerkers van Eigen Huis is de Verkopersdag de moeite waard. Zowel voor de commercieel manager als de hypotheekadviseur en de commerciële binnendienst. Want hypotheken verkopen doe je samen, als team. Daarom nodigen we nu het totale team Eigen Huis uit voor de aftrap van het nieuwe verkoopseizoen." Impressie van de Verkopersdag '95. Petra Kerrebijn (met pet) tussen de bezoekers. Accent op het hoe "Vorige keer spraken we vooral over wat er moest gebeuren. Nu hebben we het veel meer over hóe we het moeten doen. En niet alleen Rabobank Nederland is aan het woord; mensen uit de praktijk van de lokale banken vertellen hun ervaringen en presenteren hun successtories. Op die manier krijgen de bezoekers concreet hanteerba re actiepunten, waarmee ze de volgende dag op hun bank aan de slag kunnen". Blok één: succesfactoren Het programma valt in twee blokken uiteen. Kerrebijn ver telt daarover: "In het eerste blok kijken we wat we al hebben bereikt en wat de belangrijke succesfac toren zijn. We kunnen veel leren van eikaars ervaringen. Er zijn nogal wat banken bezig de hypotheekadviseur vrij te maken voor de ver koop, maar wat gebeurt er daarna? Hoe kijk je naar de markt als je eruit wil halen wat erin zit? Welke succesfac toren bepalen je verkoopeffec tiviteit en hoe kun je die met het meeste succes inzetten? En hoe kun je als team je ver koopeffectiviteit verbeteren?" Kerrebijn hoort hypotheekad viseurs vaak zeggen, dat het allemaal vanzelf gaat als ze de klant maar eenmaal aan tafel hebben. "Maar hoe krijg je de klant aan tafel? Tijdens de Verkopers dag besteden we daar bijzon dere aandacht aan. Hoe neem je signalen waar en hoe krijg je meer signalen? Hoe organi seer je het? Hoe zet je signalen om in scores? Welke hulpmid delen kun je daarbij gebruiken en hoe? We hebben diverse praktijkvoorbeelden, concrete en bewezen verkoopsuccessen van collega's. Hoe hebben zij het aangepakt, wat zijn hun tips voor collega's?" Blok twee: vooruitblik "In het tweede blok kijken we verder vooruit. Bijvoorbeeld hoe we in 1996 de markt opgaan, welke hulpmiddelen er zijn en welke nieuwe zaken ons moeten helpen om nog beter in de lokale markt te opereren. We besteden aan dacht aan de laatste ontwikke lingen op produktgebied. Er is informatie over de nieuwe opleidingen voor de "De zaal in de RAI kan zeventienhonderd mensen her bergen. Als de belangstelling groter is, moeten we helaas mensen teleurstellen. Maar de bank die nu snel inschrijft, kan erop rekenen dat zij minimaal vertegen woordigd is met alle drie de functies: commercieel manager, hypotheekadviseur en commerciële binnendienst. Daarna gaat het op volgorde van inschrijving. We hebben op 9 oktober een circulaire aan de banken gestuurd met een inschrijfformulier. Die inschrijving staat open tot 7 november 1995. Kortom: snel reageren dus!"

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 7