Overzicht marktbewerkingsacties najaar 1995 4 I Basisvoorzieningen Welke marktbewerkingsacties die voor dit jaar in de Segmentwijzer staan, zijn al afgerond? En welke marktbewerkingsacties komen er nog? In dit artikel krijgt u, via een overzicht, de antwoorden op deze vragen. Actie oktober november december 1. Beurscompetitie 2. Werving Studenten gerealiseerd 3. Onderh. Easy Money 4. Werving Doorl. M. 5. Vakantiebankdiensten gerealiseerd 6. Winterreizen gerealiseerd 7. Telebankieren 8. Telesparen vervalt in 1995 9. Promotie Leenlijn 10. Cons. Krediet 11. Verbreden Verz. 12. Omzetting Sparen gerealiseerd 13. Relatièeoncept 14. Spaarfondsen facultatief 15. Spaarloon/Verzekering 16. Freq. dagafschrift 17. Zilvervloot actieperiode Inmiddels zijn vier acties afge rond: 'Werving Studenten', 'Vakantiebankdiensten', 'Winterreizen' en 'Omzetting Sparen'. In november wordt de actie 'Beurscompetitie voor scholieren en studenten' weer opgestart. De actie 'Onder houden Easy Money', die de verdieping in de studenten markt tot doel heeft, wordt eind oktober afgerond met de verzending van de derde onderhoudsmailing. Als gevolg van de aanpassing van de tarifering van de betaalrekening, is de actie 'Werving via doorlopende mailing jeugd/jongeren en stu denten' gedurende de maan den juli, augustus en septem ber stopgezet. In oktober gaat de actie opnieuw van start. De mailing voor de 18 jarigen is komen te vervallen. Telebankieren Na de succesvolle voorjaars actie was het de bedoeling om dit najaar de actie 'Tele bankieren' te koppelen aan de introductie van een nieuw betaalpakket. Maar omdat dit nieuwe betaalpakket pas in 1996 wordt geïntroduceerd, is er voor gekozen om de bestaan de 73.000 Telebankier-klanten begin november te benaderen met een zogenoemde 'member-gets-member actie'. Daarnaast zal, in samenwer king met ESCOM-winkels en andere computerleveranciers, worden geprobeerd de ver koopresultaten op te voeren. Een en ander wordt onder steund met een (korte regio nale) advertentiecampagne. De Rabobank is in november ook aanwezig op de Utrechtse HCC-beurs waar 200.000 PC- georiënteerde bezoekers worden verwacht. Telesparen en Verbreden Verzekeringen Als gevolg van het feit dat de proef met 'Telesparen' nog onvoldoende informatie heeft opgeleverd om een besluit te kunnen nemen, is er pas in 1996 een landelijke actie. Met 'Verbreden Verzekeringen' wordt de pakketpolis voor schadeverzekeringen geïntro duceerd. Interpolis treft op dit moment voorbereidingen om de introductie nog dit jaar bij de eerste banken te laten plaatsvinden. Promotie Leenlijn en Consumptief Krediet De actie 'Promotie Leenlijn' was oorspronkelijk als afzon derlijke actie gepland. Nader onderzoek heeft echter aangetoond dat een samen smelting met de marktbewer kingsactiviteiten rondom 'Consumptief Krediet' efficiënter was. Relatieconcept en Spaarfondsen De oorspronkelijk geplande actie 'Relatieconcept' is ook als gevolg van de aanpassing van de tarifering van de betaalrekening aangepast.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 4