Grootste zakelijke mailing sinds introductie huisstijl i Nieuwsbrief Rekening Coulant Courant 6 16 Bedrijvenadviesgroep De Rekening Coulant actie voor de tweede helft van 1995 telt een groot aantal lokale acties. Oók is er een centrale mailing-actie gepland, ter introductie van de zakelijke passen en cards. Het is een mailpakket met een 'voorloop'brief en de nieuwsbrief Rekening Coulant Courant 6, op A3-formaat. Daarmee is dit pakket is de grootste mailing voor bedrijfsrelaties sinds de introductie van de huisstijl. Begin augustus ontving u al de marktbewerkingspakketten voor de Betaalautomaat en het Optisch Leesbaar Formulier, en in oktober die voor het Rekening Coulant Krediet en Telebankieren. Deze lokale acties kunt u uitvoeren via eigen selecties in een bepaalde periode op een groot aantal klanten en doorlopend, op elk gewenst moment. Het marktbewerkingspakket 'Passen en Cards' ontvangt u in week 44. De centrale mailing wordt in week 46 uitgeleverd. Nieuws en antwoordcoupon De nieuwsbrief Rekening Coulant Courant staat in het teken van de de introductie van de nieuwe zakelijke RaboPas, EuroPas en CreditCard en uiteraard van de Rekening Coulant. In de nieuwsbrief worden per pas en card de functies behandeld. Daarnaast krijgt uw klant informatie over de afschaffing van het Optisch Leesbaar Formulier, ontwikkelingen in het Nationaal Betalingscircuit, Shortlease en de faciliteiten van de Rekening Coulant, zoals Telebankieren. In de nieuwsbrief zit een antwoord coupon, waarmee klanten direct een EuroPas met pin code kunnen aanvragen of informatie opvragen over de Rabo CreditCard en andere produkten. De antwoord coupons worden centraal geregistreerd en voor verdere afwikkeling naar de lokale bank gestuurd. Testen werpt vruchten af! Na kwalitatief onderzoek onder een aantal van onze zakelijke relaties, die trouwens zeer positief reageerden, is de nieuwsbrief op onderdelen aangepast. Hij valt nu meer op en zal daardoor meer impact hebben op de klant, is onze verwachting. Na afloop van deze actie zullen wij opnieuw in een zogenoemde 'post-test' onderzoeken hoe de nieuwsbrief door klanten en banken is gewaardeerd. Op nieuwsbrief 6 hebben bijna 400 banken ingetekend. Nabellen door het Call Center heeft het aantal inschrijvers bijna verdubbeld. Circa 40% van deze banken kiest voor centrale verzending door Rabobank Nederland. Banken die hebben gekozen voor lokale verzending, ontvangen de mailpakketten in week 45 op de bank. De oplage van de mailing ligt tussen de 250.000 en 300.000. Marktbewerkingspakket In week 44 ontvangt u een marktbewerkingspakket 'Passen en Cards', met infor matie over marktomvang, modelbrieven, een script voor follow-up-acties, publiciteits materiaal, etc. De banken die niet hebben ingeschreven op de nieuwsbrief, kunnen de actie lokaal uitvoeren. De nieuwsbrief kunt u bestel len onder artikelnummer 0123. De prijs is 2,50 per stuk, de besteleenheid 25 stuks. De nieuwsbrief is vanaf week 46 leverbaar. Tijdschema actie 'Passen en cards' Medio november: Collectieve vervanging zake lijke Europas. Voorjaar 1996: Marktbewerking en conver sie RaboPas en Marktbe werking EuroPas en Rabo CreditCard. Najaar 1996: Collectieve vervanging van Rabocard/Topcard door zakelijke Rabo CreditCard. Voor meer informatie: zie Klant Bank 29/95 Inlichtingen: Segment Bedrijvenadviesgroep 040-217 78 75

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 16