Een nieuwe pagina: 'Uw financiële verhuizing' Informatiesysteem Particulieren Basisvoorzieningen 9 Sinds 1 oktober zit er een nieuwe pagina in het Informatiesysteem Particulieren: 'Uw financiële verhuizing'. We verwachten dat onze klanten met deze informatie beter zullen begrijpen hoe een verhuizing binnen de Rabobank in z'n werk gaat. Uit onderzoeken is gebleken dat veel klanten ontevreden zijn over de service die de Rabobank verleent als ze willen verhuizen van het ene kantoor naar het andere. Zelfs zo ontevreden, dat ze overstappen naar een andere bank. Dit laatste komt met name voor bij studenten, klanten uit de zogenaamde startersmarkt (dus óók jonge mensen!), klanten uit de hoge re inkomensgroepen en klan ten uit de Randstad. Waardoor ontstaan irritaties? Een paar voorbeelden: Bij slechts één kwart van de verhuizers heeft de bank eraan gedacht om de klant erop te attenderen dat hij al zijn bankdiensten kan 'mee nemen' naar de Rabobank in zijn nieuwe woonplaats. Soms duurt het te lang voor een rekening is overgeschre ven naar de nieuwe bank. Of nog erger: juist in een tijd dat klanten over veel geld moeten kunnen beschikken, kunnen ze hun pas en pin code dagenlang niet gebrui ken! Klanten begrijpen niet waarom bepaalde produk- ten (bijvoorbeeld VT reke ningen) niet kunnen worden 'verhuisd' naar hun nieuwe Rabobank en waarom ze nieuwe rekeningen (bijvoor beeld spaarrekeningen) moeten openen. Als een klant bij zijn nieuwe Rabobank geconfronteerd wordt met verschillende condities, bijvoorbeeld andere rentetarieven, is dat voor hem eveneens onbe grijpelijk. Project verhuizersmarkt De informatiepagina in het Informatiesysteem Particulie ren is natuurlijk geen afdoend antwoord op de problemen die verhuizende klanten onder vinden en ook niet op alle wensen van lokale banken. Basisvoorzieningen is inmid dels gestart met het project Verhuizersmarkt. We streven ernaar dat het verhuizen van een klant uiteindelijk niet meer hoeft te zijn dan het invoeren van een nieuw adres en een nieuwe bankcode! De eerste fase komt naar verwachting in de eerste helft van 1996 gereed voor implementatie bij een aantal proefbanken. Het doel van de eerste fase is de administratieve werkzaam heden van banken te vermin deren. Rabo Weekblad houdt u op de hoogte van de voort gang binnen dit project. Informatiepagina Het is de bedoeling dat cliënt adviseurs deze informatiepagi na overhandigen aan elke klant die aangeeft te gaan ver huizen. Zo'n signaal kan op verschillende manieren bij de bank terecht komen: aan de balie, via een telefoontje, een briefje of via een PTT-verhuis- bericht. Meestal zal de 'oude' bank het eerste op de hoogte zijn van de verhuisplannen van de klant; in sommige gevallen meldt de klant zich direct bij de Rabobank in zijn nieuwe woonplaats. Suggesties In de eerste helft van oktober ontvangt u de nieuwe diskette van het Informatiesysteem Particulieren. We adviseren u de nieuwe pagina over verhui zen goed te bestuderen, zodat u (met name de cliëntadvi seurs) goed weet waar klanten op rekenen! Mocht u trouwens op deze pagina iets missen, dan kunt u uw suggesties daarvoor schrif telijk doorgeven aan Verkoop ondersteuning Basisvoorzie ningen, Rabobank Nederland Eindhoven, adrescode EO 117. Inlichtingen: Segment Basisvoorzieningen 040-347008 De klant meldt zich bij oude bank Aan de balie: Laat de klant het formulier 'Kennisgeving Verhuizen' (3524) ondertekenen en geef hem de informa tiepagina 'Uw financiële verhuizing'. Via een telefoontje: Stuur de klant formulier 3524 ter ondertekening toe, met daarbij de betreffende informa tiepagina. Via een briefje of een PTT-verbuisbericbt (VHM-100 lijst): Dit vraagt om dezelfde actie als bij een telefonische melding. De klant meldt zich bij nieuwe bank Aan de balie: Laat de klant het formulier 'Kennisgeving Verhuizen' (3524) ondertekenen en reik de informatiepa gina uit. Retourneer het formulier na ondertekening aan de oude bank. Via een telefoontje of een briefje: Stuur de klant formu lier 3524 ter ondertekening toe, met daarbij de informa tiepagina. Na ondertekening het formulier retourneren aan de oude bank.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 9