Vragen en antwoorden Grote Consumenten Enquête van Geo Marktprofiel: 12 Eigen Huis Tijdschema actie Grote Consumenten Enquête Activiteit week 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 1 2 3 4 5 5 6 7 Consumenten Enquête in 2 series ie 2e Verwerking enquête door Geo Bewerkingen bestand PTT* 1 2 3 4 5 Verrijking bestand Rabobank* 1 2 3 4 5 Uitlevering aan banken* 1 2 3 4 5 Marktbewerking door banken* Registratie en evaluatie tot maart '96 *De adressen worden in 5 zendingen geleverd Nederland ze naast het eigen bestand om te kijken wie er al klant is. Gezocht wordt op achternaam, postcode, huis nummer en leeftijd. Rabobank Nederland voegt verder toe of de betreffende persoon bij de Rabobank bankiert. De lokale banken bij wie dit getoetst is, geven aan dat dit voldoende is, omdat zij zelf voorafgaand aan de benade ring informatie verzamelen over de klant. Wat krijgen de banken? 1Een korte instructie; 2. Adressen in de vorm van een registratieformulier, dat tevens functioneert als checklist. Deze formulieren zijn gesorteerd naar locatie en straatnaam. Naast naam, adres, postcode, woon plaats, telefoonnummer en wel/niet Rabobankklant wordt ook genoemd de reden van interesse in een hypotheek; 3. De gebruikelijke brief met folder wordt rechtstreeks naar de mensen gestuurd. In dit geval geldt dat alleen voor niet-Rabobank- klanten. Informatie over de benaderde adressen staat op de registratieformulie ren. Voor de benadering van Rabobankklanten zijn wij samen met de banken, waarbij we dit gecheckt hebben, van mening dat direct bellen de voorkeur heeft. Voor hen dus geen brieftekst; 4. Telefoonscripts voor het maken van een afspraak met de diverse doelgroepen. Bij iedere uitlevering wordt de hele set naar de commercieel manager gestuurd. Hoe deelnemen en wat kost het? De banken hoeven niet in te schrijven op deze actie. Ze krijgen automatisch adres sen toegestuurd. De lokale banken met wie de actie is besproken, zijn unaniem van mening dat dit geen enkel probleem oplevert. Banken worden doorbelast voor vijf gulden per adres. Het aantal adressen dat per bank wordt geleverd, kan variëren van nul tot tweehonderd. De meeste banken zullen minder dan honderd adressen ontvangen. Meten is weten Zowel de lokale banken als Rabobank Nederland (Segment Eigen Huis) willen graag weten wat de actie gekost heeft en wat de uitein- Vraag In welke mate bent u geïnteresseerd in hypotheken, omdat u bijvoorbeeld de komende 12 maanden een huis wilt kopen, wilt bouwen of verbouwen of om een andere reden? Antwoorden zeer geïnteresseerd tamelijk geïnteresseerd. Vraag Wilt u onderstaand aangeven, waarom u geïnteresseerd bent in hypotheken? Antwoorden Ik wil een eigen huis kopen of (laten) bouwen. Ik wil gaan verbouwen/aanbouwen. Ik wil mijn huidige hypotheek wijzigen. De rente van mijn huidige hypotheek wordt aangepast (rentetermijn loopt af). Ik wil op de hoogte blijven van de fiscaal meest gunstige hypotheekmogelijkheden. Ik wil weten wat voor mij het maximaal mogelijke hypo theekbedrag is. Ik wil graag de maandelijkse lasten van een huurwoning vergelijken met die van een koopwoning. delijke opbrengst is. Segment Eigen Huis kan met die gegevens besluiten of deze actie volgend jaar weer komt en zo ja, of er verbeteringen kunnen worden aangebracht. Daarom verzoeken wij u drin gend om het registratieformu lier terug te sturen. Na analyse van de gegevens wordt hier over in Rabo Weekblad gerapporteerd. Zo wordt de kans op scoren zo hoog moge lijk tegen een zo laag mogelijke inspanning. Inlichtingen Segment Eigen Huis 040-3473 15

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 12