Niet iedereen ontvangt straks de bijsluiter Wijziging frequentie rekeningafschrift c WÊÊÊ Basisvoorzieningen Over ruim twee weken is het zover. Dan ontvangen onze Betaalrekeninghouders een bijslui ter met de verschillende keuzemogelijkheden voor ontvangst (frequentie) van hun rekening afschrift. Een aantal klanten ontvangt deze bijsluiter niet. De redenen daarvoor treft u aan in dit artikel. In Klant Bank 37 infor meerden we u over de centrale marktbewerkingsactie 'Keuze frequentie rekeningafschriften'. In de weken 42 en 43 ontvan gen rekeninghouders met de ARC-code 0030 en 0040 de bijsluiter met antwoord coupon. Twee tot vier weken na het insturen van de coupon zal de klant het effect ervan merken. Waarom krijgt niet iedereen de bijsluiter? Klanten die Telebankieren, houders van een Rabo Totaal- Rekening, Studentenrekening of Rabo JongerenRekening, ontvangen de bijsluiter niet. Waarom niet? Voor klanten die Tele bankieren en voor rekening houders van een Rabo TotaalRekening, liggen de redenen voor de hand. Als iemand telebankiert, kan hij op elk moment van de dag, zeven dagen per week, infor matie over onder andere zijn Betaalrekening oproepen. De behoefte aan rekeningaf schriften is daardoor minder aanwezig. Houders van een Rabo Totaal- Rekening krijgen al wekelijks een rekeningafschrift. Dat zit in de prijs van dit produkt inbegrepen. Deze prijs is inmiddels aangepast. Hierover bent u onlangs geïnformeerd. Voor de Rabo Studenten rekening ligt een en ander wat ingewikkelder. Bij deze reke ning is de frequentie, waarin het rekeningafschrift wordt toegestuurd, niet alleen afhan kelijk van de buffercode, maar ook van het crediteringsnorm- bedrag, ingevoerd voor deze rekening. Daardoor kan de frequentie hoger zijn dan de buffercode aangeeft. Inmiddels is besloten het crediteringsnormbedrag per 1 november aanstaande te laten vervallen. De bijsluiter is op een zoda nige manier vormgegeven, dat klanten die er niet op reage ren, hun rekeningafschrift in de oude frequentie blijven ontvangen. Bij de Studenten rekening zou dat niet werken, omdat het crediteringsnorm bedrag gaat vervallen en de oude frequentie daarom niet meer voor iedereen hetzelfde blijft. Om meer uniformiteit in de toezending van rekeningaf schriften te bereiken, is beslo ten houders van Studenten rekeningen ook wekelijks een rekeningafschrift toe te zen den; uiteraard alleen als er mutaties zijn geweest. Voor Studentenrekeningen die eens in de maand ontbufferen verandert er niets, omdat dit in de meeste gevallen een bewuste keus van de klant is. De frequentieverandering wordt aangekondigd in Studentenmailing 3, die in week 45 naar de betrokken studenten wordt verzonden. De conversie vindt plaats op 6 november. Hierover wordt u in de eerste helft van okto ber via een circulaire geïnfor meerd. Ook houders van een Rabo JongerenRekening gaan weke lijks een rekeningafschrift ont vangen. Over de invoering daarvan en het tijdstip waar op, wordt u nog nader geïn formeerd. Vaste ontbufferdag vervalt We verwachten dat nogal wat klanten voorkeur hebben voor een wekelijks rekeningafschrift. Wanneer dan de huidige ont- buffersituatie (een vaste dag in de week) zou worden gehand haafd, komen we - zeker na feestdagen - in capaciteitspro blemen. Om die situatie te voorkomen, wordt het ont- buffersysteem gewijzigd van één vaste dag per week naar eens per vijf werkdagen. Klanten zullen daardoor hun rekeningafschrift niet meer op een vaste dag in de week ont vangen. Ook hierover berich ten we u nog in eerder aange kondigde circulaire. Bovendien zullen we in het katern Baliescoop van dit Weekblad de cliëntadviseurs eind oktober voorbereiden op mogelijke vragen van klanten. Hoe vaak wilt u weten hoe uw betaalrekening erbij staat? U krijgt de rekeningafschriften nu met een bepaalde regelmaat thuisgestuurd. Als u daarmee tevreden bent, zijn wij dat natuurlijk ook. Maar misschien wilt u sneller weten wat er van de rekening is afgegaan en wat er is bij gekomen. Of is een compleet overzicht ééns per maand voldoende? De keuze is aan u! U kunt de rekeningafschriften eens per week krijgen, eens per twee weken of eens per maand. En... gratis! De keuze is aan u en de kosten zijn voor ons. Want zoals beloofd, is deze service ook gratis! Met onderstaan de coupon kunt u uw voorkeur aangeven. Als u tevreden bent met de huidige regelmaat van toezending, hoeft u deze coupon niet op te sturen. Informatie, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Natuurlijk krijgt u alleen een rekeningafschrift als er bij- of afschrijvingen zijn geweest. Maar als u meteen het saldo wilt weten, kan die informatie ook bij de geldautomaten van de Rabobank worden opgevraagd. Ook via de Rabofoon 06 92 72 (40 ct7min.) kunt u die informatie 24 uur per dag en 7 dagen per i weck krijgen. En wie telebankiert, kan dat natuurlijk ook via de eigen computer. fVi Rabobank raHHHL' Ik wil graag de rekeningafschriften van myn Betaalrekening gratis O «ns per maand O eens per twee weken O O elke week Q. 23 ontvangen." (s.v.p. voorkeur aankruisen) O O Het nummer ran mijn Betaalrekening is ''v^anfe. De dag van de week kan wisselen door bijvoorbeeld O O feestdagen. Als u tevreden bent met de huidige toezending van uw rekeningafschriften dan hoeft u verder niets te doen. Wilt u di frequentie van toezending wel veranderen, dan kunt u deie coupon ingevuld in een envelop «uren naar Rabobank Nederland, Antwoordnummer 3480, 3500 ZL Utrecht r— Een postugd plakken is met nodig Genen de tr verrichten werkzaamheden vragen wi| u om begrip voor een verwerkingstijd van enkele weken. Tot dat moment ontvangt u uw rekeningafschrift volgens de huidige frequentie. Rabobank

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 7