Info zonder fratsen en franjes 2 Rabo Weekblad is een samenvoeging van de vroegere bladen Klant Bank, Baliescoop en Bank Bedrijfsvoering. Een drie-in-een blad dus, dat het meer dan voorheen mogelijk maakt over de muurtjes van uw eigen functie of segment heen te kijken. In de laatste uitgaven van de genoemde bladen heeft u er het nodige over kunnen lezen. Dit eerste drie-in-een nummer brengt u vast en zeker veel bekends, maar ook een aantal nieuwe zaken. Weinig origineel en zelfs een beetje saai. Dat zou een omschrijving kunnen zijn van 'Rabo Weekblad' als naam voor uw nieuwe blad. Functioneel, en no-nonsense is het echter ook. En daar heeft de redactie uiteindelijk, na enig puzzelen, voor gekozen. Onder het motto: laten we maar niet proberen geestig of spitsvondig te zijn - waar het immers om gaat is de inhoud en de informatie die we brengen. Zonder onnodige fratsen en fran jes of toeters en bellen, maar ook wel zo boeiend, duidelijk en leesbaar mogelijk. Dat is waar we ons al redactie voor willen inzet ten. Voorde duidelijkheid Daarom heeft Rabo Weekblad ook een voorpagi na die anders-dan- anders is: met een uitgebreide inhouds opgave. Hiermee hopen we tegemoet te komen aan de vaak gehoorde lezerswens om snel te kunnen overzien wat er in het blad specifiek van belang is. En om later zonder erg veel moeite iets terug te kunnen zoeken. Om dat zoeken te vergemak kelijken vindt u ook een aan tal pictogrammen die door het hele blad herhaald worden. Voor de segmentinformatie worden de ovaaltjes gebruikt die ook in Klant Bank te zien waren. Daar zij nu twee o pictogrammen aan toege voegd: het bureaustoeltje voor informatie die speciaal is bedoeld voor bedrijfsvoerders, en een grafiekje bij artikelen gericht op directie en management. In deze twee rubrieken zal veel van de informatie te lezen zijn die u tot dusver in Bank Bedrijfs voering zou hebben verwacht. Lezers van Baliescoop vinden hun eigen rubrieken terug bij het segment Basisvoorzienin gen. Met de bekende 'B' ter extra onderscheiding. Inmiddels heeft u in Raboband kunnen lezen dat er een hele nieuwe informatie structuur voor de Rabobank- organisatie op stapel staat. Hierover is ook een circulaire verschenen. In de toekomstige opzet staat onder meer een dagelijks verschij nende krant centraal. Roept u maar Dit nieuwe weekblad kan gezien worden als een eerste stap in die richting. Het is de bedoeling om het gaandeweg tot het geplande dagblad uit te laten groeien. In de komende maanden hopen we Rabo Weekblad dus steeds verder te verbeteren, ontwikkelen en aan te passen. Het is de bedoeling dit zoveel mogelijk te doen in overleg met lezers en informatieleve ranciers. Voor uw opmerkin gen en suggesties houden we ons dan ook, nog meer dan in het verleden, zeer aanbevolen! Oplage kan anders Rabo Weekblad wordt de eerste keer aan de banken gestuurd in een oplage van één exemplaar per twee medewer kers. Desgewenst kan dat anders. Informatie hier over is te vinden in de inmiddels verschenen circu laire over de nieu we informatiestruc tuur. Daarin staat ook vermeld hoe de kosten worden geregeld. Inlichtingen: Redactie Rabo Weekblad Tel. 040 34 71 18

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 2