Aandachtspunten in het kort: Extra korting voor leden van MKB-Nederland 20 Bedrijvenadviesgroep lijk een betaalautomaat niet op in haar bestanden zonder die controle. Ze kennen dan geen betaalcode toe. In 95 procent van de gevallen loopt het echter goed en halen we de levertijd van 3 a 4 weken.' Een groot probleem voor de planning van CCV is het grote aantal afzeggingen: 'Vijftien procent van het aan tal geplande installaties per week wordt door de detaillist of door de bank afgezegd. Vaak omdat de technische voorzieningen niet zijn getrof fen. Er moeten aparte groepen komen voor 220 V-aansluitin- gen en dat is vaak nog niet in orde. Door annuleringen en wijzigingen vertraagt het installatieproces en neemt de kans op fouten toe. Het gevolg hiervan is dat de levertijd onder druk komt te staan.' Bouwmans benadrukt: 'Het is enorm belangrijk dat lokale banken met hun klant de noodzakelijke technische voorzieningen doorspreken en erop wijzen dat die voorzie ningen op zeer korte termijn uitgevoerd worden.' Om onnodige vertragingen te voorkomen heeft ze een recht streeks verzoek aan lokale banken: Jeanine Bouwmans en haar collega's. 'Vermeld het juiste factuurbe drag op de koop-, installatie- en service-overeenkomst van CCV. Tot 31 oktober a.s. wordt de klant voor een bedrag van 1.750,- gefactu reerd en geïncasseerd. Als de bank een ander bedrag invult, is CCV verplicht dit bedrag in overleg met de klant te corri geren. Dit heeft onvermijdelijk vertraging tot gevolg.' Jeanine Bouwmans besluit: 'Met een goede voorbereiding communiceer duidelijk met uw klant de levertijd van 3 tot 4 weken; verzoek uw klant om een spoedige realisatie van de benodigde technische voorzieningen; zendt alleen volledig ingevulde aanvraagsets betaalauto maat in naar CCV; denk aan de naam/nummer-controle op het aanmel dingsformulier BeaNet; vul het juiste bedrag in op de koop-, installatie- en serviceovereenkomst (dit is het klanttarief exclusief de subsidie door uw bank); voorkom afzeggingen zoveel mogelijk; maak bij telefonisch overleg met CCV een gespreksnoti- tie met de naam van de CCV-medewerker. Dit verge makkelijkt het uitzoeken van vergissingen of het niet nakomen van afspraken, zodat de dienstverlening door CCV verder geoptimaliseerd kan worden. Tijdens de actieperiode, die tot 31 oktober loopt, geldt voor de betaalautomaat van het type Verifone 460 met Minipin een actietarief van 1.450,-. Leden van een bran che-organisatie die is aangesloten hij MKB-Nederland komen in aanmerking voor een extra korting van 100,-, waardoor zij tijdens de actieperiode nog maar 1.350,- voor deze betaalautomaat betalen. Via het vakblad van MKB Nederland en een groot aantal bladen van branche organisaties, zijn ondernemers hierover geïnformeerd. In genoemde bladen is een bon afgedrukt die ondernemers bij uw bank kunnen inleveren om zo deze 100,- extra kor ting te ontvangen. Graag zouden wij een goede indruk willen krijgen van het aantal ondernemers dat van deze extra kortingsmogelijk heid gebruik maakt. Wij verzoeken u dan ook het aantal ingeleverde kortingsbonnen te registreren, en dit aantal na afloop van de actieperiode, na 31 oktober, door te geven aan de Bedrijvenadviesgroep, telefoon 040 - 217 78 75. door de lokale bank en haar klant zijn we in staat om bin nen vier weken bij die klant een betaalautomaat te installe ren. Zeker nu de drukke win kelmaanden in aantocht zijn, is dit voor de winkelier van groot belang.' Mede namens CCV wensen wij u veel succes met de voort zetting van de najaarsactie rondom de betaalautomaat. Inlichtingen: (produktinhoudelijk) Infodesk Betaaldiensten Tel. 040-34 60 41 (marktbewerking) Verkoopondersteuning Bedrijvenadviesgroep Tel. 040-34 78 75

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1995 | | pagina 20