KORT Contactmanagement gaat live NIEUWS Noordelijke Rabobanken sponsoren 'Gironingen' Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 1004 Week 16 1 9/04/2 00 2 Geen zorgen over woninghypotheken Straridlaken cadeau bij actie Vakantiegeld Rabokrant Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040)217 65 86 Fax (040)217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 Donderdag sloot Rabobank Helmond haar Eurospelpro- ject officieel af. Het Eurospel maakte de overgang van gul den naar euro voor veel ver standelijk gehandicapten een stuk makkelijker (foto). Ruim 200 Rabobanken sponsorden het initiatief en gaven samen 1.500 Eurospellen weg. Het Rabobankkantoor op de Floriade zoekt voor een aantal dagen nog cliëntadvi seurs. Er worden collega's gezocht voor weekdagen en in het weekend van 10.00 uur tot 18.00 uur. Het is ook mo gelijk om voor één dag in te schrijven. De commercieel managers ontvingen in week 13 hierover een brief. De cliëntadviseur wordt beloond met twee vrijkaarten voor de Floriade. (073) 657 48 87; fm.rn. floriade. kantoor Het aantal meldingen door banken op grond van de Wet Melding Ongebruikelijke Transacties steeg in 2001 tot zo'n 30.000. Dat kwam vooral door de omschakeling naar de euro. De MOT wordt uit gebreid, zodat deze ook geldt voor elektronisch uitgegeven middelen als chipkaarten en internetgeld. Door een wets wijziging mogen ook niet- bancaire instellingen voortaan elektronisch geld uitgeven. Het financieringsvolume van de Rabobank in de agra rische sector neemt toe. Dit ondanks afname van het aan tal agrarische bedrijven met 90 per week. Vorig jaar stond een bedrag van ruim €19 miljard uit bij boeren en tuin ders. Ad van Acht, adjunct directeur van Rabobank Ne derland, verwacht dat dit jaar de €20-miljardgrens wordt overschrijden. Klantwaarde leveren. Als adviseur op het juiste moment met het juiste aanbod bij de klant komen. En dan weten wat be sproken is en wat hij heeft ontvangen. Dat telt in de dagelijk se bediening van klanten. Daarom is het belangrijk dat een adviseur inzicht heeft in historische en gewenste klantcon tacten. Contactmanagement helpt daarbij. Vijftig banken beginnen 29 april met de nieuwe werkwijze. Het was tot voor kort niet uitgesloten dat klanten door adviseurs van meerdere seg menten of groepsonderdelen werden benaderd, zonder dat zij dat van elkaar wisten of op elkaar afstemden. Een derge lijke werkwijze kan irritaties opwekken bij klanten. Door Contactmanagement is dat verleden tijd, aldus projectlei der Albert Wijnands: "Rabo bank wil graag dat klanten haar zien als persoonlijke bank De Rabobank verwacht niet dat de vaste hypotheekrente op de helling gaat. Uitspraken hierover door ING-bestuur- der Cees Maas zorgden afgelopen weekend voor onrust. Hoofddirectievoorzitter Hans Smits denkt dat het niet zo'n vaart loopt. In een dergelijke situatie zouden niet alleen de hypotheken, maar ook de daarvoor door de bank op genomen funding op markt waarde moeten worden ge waardeerd. Bij een rentestijging zou dat betekenen dat de aanwezige vastrentende funding meer waard wordt. Daarmee wordt het effect van de waardeda ling van de hypotheken al sterk verminderd. Dit bete kent niet dat de Rabobank voorstander is van de derge lijke aanpassingen. Maar ze ker is, dat andere boekhou dregels het productaanbod niet bepalen. Klanten die voor 1 juli minimaal 750 op hun Rabobank- spaarrekening storten, krijgen een tegoedbon voor een door Jan des Bouvrie ontworpen strandlaken. 1.900.000 geselecteerde klanten ontvangen tussen 13 mei en 1 juni een bijsluiter over de actie Vakantiegeld. Vorig jaar werd zo'n 28 mil jard gulden bruto vakantie geld uitgekeerd aan ruim 6 miljoen Nederlanders. Eind mei is daarom een goed moment om klanten te be wegen een deel van dit be drag over te boeken naar een spaarrekening. Klanten ont vangen een tegoedbon waar mee zij het strandlaken kun nen afhalen bij V&D. 7 mei ontvangen alle banken vijftig bijsluiters en een strandlaken. Meer informatie staat in het Marktbewerkingpakket op het RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Marktbewerking, Sparen. Kenniscentrum Cliënten Advies S j040) 217 70 08 (kies 2) die haar klanten echt kent. Door klantcontacten in één systeem bij te houden, berei ken we dat." "Steeds meer contacten verlopen via verkooponder steunende systemen als HyPro, VOCA, het call center of van uit de centrale marktbewer king',' legt Wijnands uit, maar ook die contacten worden automatisch doorgeleid naar (OLI) Contactmanagement. "Toch komt een belangrijk deel van de invoer van de adviseurs zelf." Het vastleg gen daarvan is cruciaal en vraagt discipline, legt de pro jectleider uit. "Contactmana gement beslaat uit vier aan dachtsgebieden: klachten, klantrelatie, verkoopkansen en productgebruik. Op korte termijn sluiten ook de markt bewerking van onder meer Interpolis en Rabobank Beleg ging Advies aan op Contact management. Meer informatie staat op het RaboWeb,Cliënten Advies, Processen, Klantbeheer, OLI, Toelichting OLI,OLI-documen- ten, Contactmanagment. Kenniscentrum Cliëntenadvies TT (040) 217 70 08 (kies 2) De renners passeren ook het Groninger Museum. De Rabobanken uit Groningen, Friesland en Drenthe spon soren samen activiteiten rond de start van de Giro d'ltalia in Groningen. Ze zorgden er mede voor dat de Giro naar de stad kwam. Onder de verzamelnaam 'Gironingen' vinden diverse evenementen plaats, zoals een optreden van de Italiaanse zanger Zucchero en een congres over de over eenkomsten tussen topsport en management. Op zaterdag 11 mei wordt de proloog gereden in en om de Groningse hoofdstad. Een dag later vertrekt de eerste etappe vanaf de Grote Markt naar het Duitse Münster. Lokale banken die met hun relaties een bezoek willen brengen aan de ploegenpre- sentatie op 10 mei of de pro loog, kunnen gebruikmaken van een hospitalitypakket. Hiervoor is nog een beperkt aantal pakketten beschik baar. Meer informatie staat op het RaboWeb, alle segmentsites, kolom Persoonlijk, Organisa tie, PR en Sponsoring, Wieler sport.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2002 | | pagina 1