KORT Startsein voorjaarscampagne Virtuele Rabobank NIEUWS Smaakseminar Floriade smaakt naar meer Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 1003 Week 1 5 12/04/2 0 0 2 Geen spoedbetalingen op 1 mei l •s Rabokrant Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040)217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040)219 55 55 uit onze hypotheekofferte Dit voorjaar start de nieu we campagne wonen. Aan dachttrekker is het boek van Jan des Bouvrie dat potentië le klanten cadeau krijgen bij een hypotheekadviesgesprek. De Rabobank wil de top-of mind- positie in de hypothe- kenmarkt verbeteren met TV, print, internet en lokale bank- middelen. De TV-commercials zijn vanaf vandaag te zien op vrijwel alle Nederlandse zen ders. De lokale communica tiemiddelen zijn bestelbaar via de RaboShop. De campag ne richt zich op doorstromers in de huizenmarkt vanaf der tig jaar. Meer informatie staat op het RaboWeb, Huis Hypotheek, Informatie, Markt bewerking, Landelijke acties. Deelnemers aan het Rabo bank Pensioenfonds ontvan gen, net als in 2001, het pen sioenboekje pas in het najaar. Voorheen werd het pensioen boekje in mei verstuurd. Ver traging bij de verwerking van de actuele salaris- en persoons gegevens van 2002 is debet aan de late uitlevering. Klan tenservice (050) - 523 57 77. Zaterdag 22 en zondag 23 juni kunnen paardminnende medewerkers van de Rabo bank met korting deelnemen aan de eerste editie van het 'Academy Horse Event Deurne'. Deelnemers kunnen hun paard meenemen en krijgen adviezen en instruc ties van specialisten zoals Anky van Grunsven en Piet Raijmakers. Meer informatie staat op het RaboWeb, Organi satie, PR en Sponsoring, Paar densport, Evenementen. De voorjaarsactie Pensioe nen gaat 31 mei van start. De actie richt zich voornamelijk op bestaande klanten en moet leiden tot meer (pen sioen-) ad viesges p rekken. Inschrijven voor de actie kan tot 19 april. Meer informatie staat op het RaboWeb, Finan cieel Advies, Informatie, Markt bewerking, Acties, Levensver zekeringen, Overige acties. Johan van den Belt, estate planner bij Rabobank Harder wijk en Telegraafjournalist Rob Sebes schreven 'Van je familie moetje het hebben!'. Families praten volgens de auteurs te weinig over ver mogensoverdracht. Praktijk voorbeelden worden in be grijpelijke taal beschreven en voorzien van een concrete oplossing. De tweede druk is al in productie. Het boek kost 9, in RBij van mei zit een kortingsbon van 1,25. De inschrijving voor de Jan Janssen Classic op 22 juni is geopend. Meer informatie staat in een RaboWeb-bericht van woensdag. Het startsein voor de voorjaarscampagne van de Virtuele Rabobank is deze week gegeven. De campagne geeft een extra stimulans aan de doelstelling van 2,5 miljoen actieve gebruikers eind dit jaar. Via TV, radio, dagbladen en tijd schriften worden particuliere en zakelijke klanten gestimu leerd virtueel te bankieren. Volgens campagneleider Vir tuele Rabobank Paul Driessens bestaat er nog steeds een grote groep klanten die niet virtueel bankiert. "Om die mensen over de streep te trekken, starten we 1 mei een mediaoffensief waarin we de nadruk leggen op het ge bruiksgemak van de Virtuele Rabobank." De Virtuele Rabo- bank-coördinatoren zijn deze week op de hoogte gebracht van het offensief tijdens de zogenoemde Grote Virtuele Rabobank Ontbijten. "Een prima middel om alle coör dinatoren in een informele sfeer de campagne en de stand van zaken toe te lich ten." Naast de massamediale middelen komen er een direct mail-actie, posters voor in de bankhal en aanbiedin gen in het ledenblad 'U'. Het besluit is genomen in het Interbancair overleg (Ne derlandse Vereniging van Banken) en heeft te maken met de door de ESCB (Euro pese Stelsel van Centrale Banken) vastgestelde lijst van internationale feestdagen. Hiertoe behoort de Dag van de Arbeid, 1 mei. De overige internationale feestdagen vra gen overigens geen aanvul lende maatregelen; op die dagen was er al geen verwer king van (internationaal) be talingsverkeer mogelijk. Nederland kent drie natio nale feestdagen die geen internationale feestdag zijn: de zogenoemde bankholi- days. Dit zijn Koninginnedag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag. Op deze dagen is wel (beperkt) binnen- en buitenlands betalingsverkeer mogelijk. Brief en aanbeveling staan op het RaboWeb als gerela teerd document bij dit artikel. Henk Beke ÏT (040) 217 75 73 "We richten ons op een grote groep particuliere en zakelij ke klanten die nog niet actief gebruikmaken van virtueel bankieren en het gemak daarvan ook niet kennen" vertelt Driessens. "Banken moeten deze groep aan de hand nemen en overtuigen. Een actieve rol van de lokale banken hierbij is cruciaal." Meer informatie over de campagne staat op het Rabo Web, Bedrijven, Informatie, Marktbewerking, Bedienings concept. Het marktbewerking pakket staat op RaboWeb, Cliënten Advies, Informatie, Marktbewerking, Virtuele Rabobank. Kenniscentrum Virtuele Rabobank (04o7 217 70 08 (kies 2) 'Proef, ruik en beleef de sensatie van het inspirerende 'groe ne' evenement vol van geur, kleur en smaak.' Zo werd woensdag het eerste smaakseminar in de Rabobank Conference Hall op het Floriadepark aangekondigd. Woensdag 1 mei kunnen er geen spoedbetalingen (telegi- ro's) worden uitgevoerd. Die dag ligt alle binnen- en bui tenlands betalingsverkeer stil. Het besluit is geen eenmali ge zaak, maar geldt ook voor de toekomst. Om de overlast te beperken, zijn een informerende brief en per segment aanbevelingen opgesteld voor de lokale bank. Mieke de Jong, communica tieadviseur van Rabobank IJmuiden, maakte met relaties van haar bank gebruik van het arrangement 'Een smakelijk bezoek aan de Floriade'. "Bij de ontvangst met koffie en thee werden onze smaakpapillen al op de proef gesteld met muf fins, bereid met speciale ingre diënten zoals courgette en wortel."Onder aanvoering van Anneke Ammerlaan, smaakex- pert en adviseur van onder andere Albert Heijn, konden de deelnemers proeven en aangeven welke smaken ze herkenden. "Ik had slechts de helft van de producten goed geraden. Heel verrassend" bekent De Jong. Na het semi nar bezocht het gezelschap het park. Met name Big Spotters'Hill maakte indruk op de bezoekers, evenals een reis met Het Tijdschip door ver leden, heden en toekomst. Reserveren voor deze semin ars kan via het Knooppunt Floriade 2002. Knooppunt Floriade 2002 (030) 216 20 02 fm.rn. floriade2002

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2002 | | pagina 1