l Euroweken: moe, maar voldaan Winteravondlezing over de verwende generatie Verwerking vragen klantcontactcentrum voortaan via e-mail Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 990 Week 02 Een europrestatie van formaat 1 1/01/2 0 0 2 Sponsoring musea aantrekkelijk voor lokale bank Rabokrant Cliëntadviseurs en waardebeheerders maakten overuren op de lokale banken. Lange rijen mensen die hun guldens wilden omruilen voor euro's stonden voor de balie. Cliënt adviseur Bernice van 't Einde van Rabobank Apeldoorn, kantoor Germanenlaan, kijkt tevreden terug op de eerste dagen van de nieuwe munteenheid bij haar kantoor. "Normaal bezoeken onge veer honderd klanten ons kantoor op een werkdag, op 2 januari waren dat er mis schien wel duizend" schat Van 't Einde. "De wachttijd bedroeg gemiddeld een half uur. Echt irritaties leverde dat niet op. Een extreem hoge werkdruk wel. Met name de eerste dag hebben we ont zettend hard gewerkt. Onze middagpauze schoot er toen bij in. Die situatie wilden we op 3 januari voorkomen en daar om hebben we toen in een soort ploegendienst gewerkt waarbij iedereen tussendoor even de benen kon strekken." Wat het werk met name zwaar maakte, volgens de cliëntadviseur, was de grote Met trots kijk ik terug op de geslaagde euro-operatie bij de Rabobank. Met name bij de lokaie banken is een enorme presta tie geleverd. Uit verschillende hoeken krijg ik complimenten daarover. Ik wil daarom op deze plaats de cliëntadviseurs, waar debeheerders en alle andere betrokkenen bedanken voor hun grote inzet. Het resultaat van jullie werk mag er wezen! Hans Smits Drs. Karin van Steensel spreekt donderdag 7 februari in Eindhoven en woensdag 20 februari in Utrecht over 'De Grote Verhalen van een verwende generatie'. Beide lezin gen starten om 16.30 uur. De lezing is een onderdeel van de cyclus Winteravondlezingen. Het thema van de cyclus Winteravondlezingen is'Grote Verhalen. Als kompas voor denken en doen'. De laatste spreker zal zijn, op 14 maart in Eindhoven en 21 maart in Utrecht, prof. dr. Willem Otterspeer over 'De universi teit als krant'. De kosten voor het bijwonen van een lezing zijn 102. Inschrijven voor de februarilezing kan tot 23 januari. Meer informatie over de cyclus en een inschrijf formulier staan op het Rabo- Web, alle segmentsites, ko lom Persoonlijk, Medewerker, OpleidingenNet, Opleidingen- gids, Seminars. Een brochure met inschrijfkaarten is aan te vragen bij de Rabobank- Academie (030)216 43 41. hoeveelheid geld die moest worden geteld. "We maakten meer uren door de verruimde openingstijden, er ging meer geld door onze handen en we moesten meer geld tellen dan ooit tevoren. Dat vergde uiterste concentratie.'s Avonds plofte ik dan ook moe, maar voldaan op de bank. Totaal uitgeteld." Het humeur van de collega's leed niet onder de drukte" vindt Van 't Einde. "Ondanks de drukte, hebben we veel lol gehad onderling. Alle apparatuur werkte, de afhandeling van de klantvra gen verliep vlot en de klanten mopperden nauwelijks dat ze lang moesten wachten." De drukte op kantoor Germanenlaan in Apeldoorn is nu afgenomen. "Gelukkig maar" oordeelt de cliëntadvi seur. "Nu kunnen we weer wat meer aandacht besteden aan de klanten. Ons kantoor bevindt zich in een wijk waar veel senioren wonen. Zij had den vooraf veel vragen en waren nogal huiverig voor de euro. Van die angst heb ik niets teruggezien. Veel oude ren lieten me weten dat ze het mee vonden vallen. Dat stemt mij tevreden. Ik houd sowieso een fijn gevoel over aan de operatie. We hebben als team goed gepresteerd en ook de samenwerking met de euromanagers verliep vlekkeloos." Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040)217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040)219 55 55 Vincent Wammes, Rabo ICT Directe kanalen, is de winnaar van de digitale fotocamera die werd verloot onder de 636 banenpoolers van Rabobank Nederland die lokale banken hielpen met de euro- drukte. Wammes was hoofdzakelijk werkzaam in de kasbox van Rabobank Harderwijk Ermelo Putten. Honderdduizenden euro's gingen door zijn handen. "De week op de lokale bank is goed be vallen. In een collegiale sfeer hebben we enorm veel werk verzet." Meer dan 18.000 klantvragen die via telefonische opvang bij het klantcontactcentrum in Best binnenkomen, maar lokaal moeten worden afgehandeld, zijn sinds half decem ber per e-mail doorgeleid naar de lokale banken. Deze vra gen gingen voor die tijd per fax naar de banken. In de komende twee maan den worden ook de andere faxen, die vanuit het klant contactcentrum worden ver stuurd, stapsgewijs omgezet naar e-mail. De nieuwe werk wijze betekent dat het door leiden van alle klantvragen - meer dan 1 miljoen op jaar basis voor alle lokale banken - nu uniform plaatsvindt. Aanvragen die via internet en per post binnenkomen in Best, werden al op deze ma nier doorgeleid. Alle klantvragen komen binnen via de functionele mailbox van de lokale bank. Kenniscentrum Cliënten Advies TT 040-217 70 08,(kies 2) De Rabobank stelt jaarlijks een bedrag van bijna 113.000 euro beschikbaar om samenwerkingsinitiatieven tussen lokale banken en musea in hun werkgebied te stimuleren. Hiervoor hoeven banken dus geen extra budgetten aan te spreken. Rabobank Schiedam-Vlaar- dingen is zo'n samenwerking aangegaan met het Stedelijk Museum Schiedam. Naar te vredenheid, oordeelt mede werker communicatie en PR Erika Jongekrijg van de bank: "Afgelopen jaar ondersteun den we een tentoonstelling van fotokunstenaar Henk Tas. In zijn foto's komt Elvis Presley regelmatig terug. We hebben daarom de expositie gecom bineerd met optredens van de rock and roll-artiesten als René Shuman. De tentoon stelling trok in één weekend 4.000 mensen. Een veelvoud van het normale aantal be zoekers. Voor komend jaar hebben we al rond de tafel gezeten met het bestuur van het museum over nieuwe vormen van samenwerking. Daarbij willen we meer activi teiten zoals ledenvergaderin gen naar het museum ver plaatsen." Meer informatie is te vin den op communicatiesite, museumjaarkaart, projectbe schrijving, overeenkomst.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2002 | | pagina 1