Uitgifte Eurokit niet zonder hobbels Ziektekostenverzekering Rabobank Groep voorlopig bij CZ Laatste Rabokrant van 2001 Planner marketing communicatie 2002 gereed Obvion: ABP en Rabobank samen in hypotheken Senioren geven voorlichting aan senioren Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040)217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040)219 55 55 Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 988 Week 51 21/12/2001 Gezelligheid troef vorige week vrijdag en zaterdag bij de uitgifte van de Eurokit bij de meeste Rabobanken. Daarna sloeg de stemming om. Een nijpend gebrek aan kits en onbegrip daarover bij klanten zorgde alsnog voor een kater bij sommige medewerkers. Vrijdag leek het wel feest bij de Rabobanken. In Zwolle hadden de gezamenlijke kan toren één groot uitgiftepunt ingericht in de IJsselhallen. Dit initiatief haalde de kran ten en Radio 1 De toeloop was vrijwel over al goed te handelen doordat mensen gespreid over de dag kwamen. Hoe druk het was geweest, bleek vrijdagavond: 1/3 van alle Eurokits, ruim vijf miljoen, was opgehaald. Erg druk was het bij Rabo bank Hardinxveld-Giessen- dam. De bankmedewerkers hadden op zo'n massale toe loop gerekend. Om het leed wat te verzachten, hadden zij op de parkeerplaats een koek en zopietent ingericht. Des ondanks liep de bankhal toch zo vol, dat de deuren tijdelijk op slot gingen. Rabobank Berghem-Herpen werd onder deel van een spreekbeurt over de euro. Het slotstuk van de voordracht van de scholier bestond uit het klassikaal ophalen van de Eurokit. Klanten en media reageer den negatief op de Raboban ken die pas zaterdag begon- groep vormt van ABP Hypo theken. Vooral grote ketens als De Hypotheker, Hypotheek visie en Huis Hypotheker zijn klant. Meer informatie staat in een bericht op het Raboweb van 18 december. nen met de uitgifte. Het feit dat de consumentenpakket ten juist bij een bank niet meer verkrijgbaar waren, kon eveneens op weinig begrip rekenen, meldt Joep Boxelaar van Rabobank Aalsmeer. De Consumentenbond had hier wel een verklaring voor. Volgens hen sloegen winke liers die hadden verzuimd euromunten te bestellen mas saal consumentenpakketten in. Gevolg is wel dat veel con sumenten achter het net vis sen en de banken flink wat teleurgesteld mensen aan de balie krijgen. Euro Projectbureau B (040) 217 70 20 Dit is de laatste gedrukte Rabokrant van het jaar. Op 4 januari verschijnt de eer ste uitgave van 2002. Van 24 december tot 4 januari staat het laatste nieuws alleen in de rubriek Rabo krant op het RaboWeb. Rabobank ren ner Erik Dekker is door collega sporters geko zen tot Sport man van het Jaar 2001. De planner voor marketing communicatie 2002 is klaar. Sparen, pensioenen, wonen, de Virtuele Bank en betaal- pakketten zijn de centrale thema's in de massamediale campagnes. Nieuw is een splitsing tussen campagnes voor de particulieren- en de bedrijvenmarkt. Streven is de massamediale campagnes zodanig vorm en inhoud te geven, dat ze op vallen in de markt. Alle mid delen, waaronder televisie, worden zoveel mogelijk ge ïntegreerd. Naast de grote campagnes zijn er doorlopend Event Driven Marketing- en DM-acties,gericht op produc ten en diensten. De planner staat, met een toelichting, op alle segment sites op het RaboWeb. in de kolom Informatie. In een uit gebreide versie van dit be richt op het RaboWeb is de volledige routing te vinden. Communicatie Advies Lokale Banken B (040) 217 68 68 Eurokit in cijfers 62% Rabobankklanten haalde kit op (landelijk 59%) 56% Rabobankklanten haalde kit op bij de bank (25% bij Hema, 12% bij Shell) 7% Rabobankklanten kwam tevergeefs (landelijk 7%) Gezamenlijke publiciteit voor Eurokit in Hoogeveen. Rabobank Nederland en het ABP willen gaan samenwerken op het gebied van woninghypotheken. Beide partijen tekenden afgelopen maandag een intentieverklaring om de hypotheektak van het ABP, ABP Hypotheken N.V., samen voort te zetten onder de naam Obvion. Obvion gaat zich richten op de verkoop van hypotheken en eenvoudige financiële plan ningsproducten via het onaf hankelijk intermediair, dat al sinds jaar en dag de doel- De Rabobank gaat de voorlichting aan senioren over de omgang met geld- en betaalautomaten intensiveren. Daarvoor werkt de bank samen met de gezamenlijke ouderbonden. Ongeveer 150 senioren verstrekken via de lokale Rabobanken al informatie over de euro aan andere senioren. In de afgelopen periode be zochten 60.000 mensen de circa 1.500 voorlichtingsbij eenkomsten over de euro. Een goed resultaat, vinden de organisatoren. Daarom krijgt het initiatief een vervolg. Het team deskundige senioren gaat nu voorlichting geven over pinnen. Uit een telefoon actie van de FNV, de ouderen bonden en de Federatie Slechtzienden en Blindenbe- lang blijkt dat senioren hier nog steeds veel moeite mee hebben. De nieuwe voorlichtings ronde start in april als de bij eenkomsten over de euro zijn afgerond. De kersverse samenwerking tussen Interpolis en zorgverze keraar VGZ heeft voorlopig geen consequenties voor de collectieve particuliere ziektekostenverzekeringen van medewerkers van de Rabobank Groep. Deze blijven tot eind 2002 bij de CZ Groep. Wel gaat Interpolis in de loop van dit jaar in gesprek met de contactpersonen voor de col lectieve contracten over een nieuwe aanbieding. Interpolis en VGZ richten volgend jaar een joint venture op, waarbij de verzekeraar de distributiekanalen inbrengt en de zorgverzekeraar de zorg- kennis. De zorgproducten die worden ontwikkeld, krijgen het Interpolislabel. Tiny Coppens, directeur van de joint venture in oprich ting, heeft al een bescheiden wapenfeit: een mantelcon tractvoorzorg-en arbeidson geschiktheidverzekeringen voor zo'n 30.000 mensen in de medische sector vanaf 1 januari 2002. Over de col lectieve particuliere zorgver zekeringen voor medewer kers van de Rabobank Groep zegt hij: "Uiteraard proberen we met een voorstel te komen dat net zo aantrekke lijk is als dat van CZ. Lukt dat, dan kan ik me voorstellen dat deze verzekeringen op 1 janu ari 2003 overgaan naar Inter polis."

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1