Regionaal Klantcontactcentrum gaat voortvarend van start Veiling kunst Rabobank Drie hoofdprijzen voor Rabobank Opfrisbeurt voor Rabokrant Nabellen van klanten loont m Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 983 Week 46 Het eerste Regionale Klantcontactcentrum (RKCC) van de Rabobank in Tilburg kent een voortvarende start. Sinds de opening op 1 september ontving het centrum, dat nog een proef is, gemiddeld zo'n 6.700 telefoontjes per week. Waar mogelijk worden de back-office activiteiten die uit de klantvragen voortvloeien, centraal afgehandeld. Dat ge beurt in 98% van de gevallen binnen 24 uur. Het RKCC vangt alle tele foontjes op die binnenko men op de hoofdtelefoon nummers van de vier deelne mende pilotbanken: Midden- Langstraat, Breda, Sint Oeden- rode en Eindhoven. De eerste weken werden vooral tele foontjes van klanten afge handeld. De laatste weken richten de tele-adviseurs zich ook pro-actief op de telefoni sche verkoop van een aantal producten van Cliënten Ad vies. Verder leiden zij steeds meer'verkoopleads'door naar de lokale bank. Dat resulteer de in korte tijd in de verkoop van ruim 300 Rabo Tele- en InternetSpaarrekeningen. Opvallend is dat op dit moment meer klanten dan verwacht het hoofdnummer van de lokale bank bellen, ter wijl ze op zoek zijn naar een specifieke medewerker of af deling. Voor de tele-adviseurs betekent dit dat zij dagelijks een groot aantal klanten moeten doorverbinden. Heidi van Woudenberg, na mens Rabobank ICT betrok ken bij het RKCC, over de proef: "We zetten hiermee een belangrijke stap op weg naar het centraliseren van telefoonverkeer en het cen traal afhandelen van back office activiteiten. Uitgangs punt is het ontlasten van de lokale bank, zodat deze zich kan richten op haar kernta ken. Daarnaast willen we de klant een hoger serviceni veau bieden." Voor belangstellende ban ken worden eind november en begin december regio nale bijeenkomsten over het RKCC georganiseerd. Mana gers CA en Bedrijfsvoering kunnen zich hiervoor aan melden via Rabomail-adres fm.ict.dk.lokaal advies. Meer informatie staat op het Rabo- Web, alle segmentsites, Infor matie, Bedieningsconcepten, Virtuele Rabobank, Klantcon tactcentra. Medewerkers van het directoraat Communicatie met de'sponsor-ring'. Binnendienst Lokaal Advies De Rabobank wist de afgelopen week drie prijzen in de wacht te slepen. Het Rabobank-magazine'U'won een zoge noemde Smin-award, het totale sponsorbeleid kreeg een Grand Prix van de Stichting Sponsor Ring en het Duurzaamheidsjaarverslag 2000 is winnaar geworden in één van de categorieën van de ACC Award 2001 16/11/2001 Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040)217 65 86 Fax (040)217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040)219 55 55 (030) 215 67 89 De Rabokrant heeft een kleine opfrisbeurt onder gaan, als gevolg van de revi talisering van de huisstijl van de Rabobank. Opvallendste verandering is het gebruik van de kleur oranje in de kop. Andere wijzigingen zijn onder meer de plaats van de datum en het colofon en het letter type. Over de aanpassing van de huisstijl is meer infor matie te vinden op het MerkWeb op internet, te be reiken via www.rabobank. nl/huisstijl. yss p 'U' won een Smin-award - een initiatief van het Spon- sored Media Instituut Neder land - in de rubriek 'beste lancering'. Volgens de jury blinkt het magazine met na me uit in de 'laagdrempelige heldere verwijzingen naar andere media'. Het totale sponsorbeleid van de Rabobank werd in de categorie 'oeuvre' geëerd vanwege de breedte van het beleid, dat zich richt op sport, maatschappelijke projecten en cultuur. Ook was er lof voor de 'diepte', omdat de Rabobank aandacht heeft voor de top én de basis. Lokale banken leveren hier aan een belangrijke bijdrage. Het Duurzaamheidsjaarver slag 2000 van de Rabobank Groep staat op de eerste plaats in de categorie 'Beste Nederlandstalige maatschap pelijk verslag'. De ACC Award 2001 wordt georganiseerd door de vereniging voor Milieu-accountancy (VMA). Het nabellen van klanten naar aanleiding van een mail ing heeft positieve effecten voor de respons. Dat blijkt uit een korte analyse van het directoraat Communicatie over de voordelen van nabellen. De gemiddelde respons op een mailing is zonder nabellen 1 2%. De respons stijgt naar 10 tot 15% als banken zelf bellen nadat ze een mailing hebben ver stuurd. Als de telefonische De Efteiing was afgelopend weekend exclusief geopend voor cliënt adviseurs van de Rabobank met hun partners en kinderen. Met in totaal bijna 30.000 mensen verdeeld over twee dagen was het gezellig druk en waren de wachtrijen voor bijvoorbeeld de Pagode (foto) niet al te lang. Het uitje werd aangeboden door Interpolis Schade Particulier, omdat de banken erin zijn geslaagd 1 miljoen Alles in één Polissen te verkopen. Dit schilderij, 'Huis aan rivier bij haveningang' van Van Anrooy, en 543 andere kunstwerken van de afdeling Kunstzaken van Rabobank Nederland worden op zater dag 24 november openbaar geveild. Het zijn werken die niet passen in de lijn van het kunstbeleid dat sinds worden ook schilderijen van 1995 wordt gevoerd. Geveild Arty Grimm, een tekening van Gerti Bierenbroodspot en grafiek. Kijkdagen voor de veiling zijn vandaag van 12.00 tot 20.00 uur en mor gen en overmorgen van 10.00 tot 17.00 uur. De kijkda gen en de veiling op 24 november zijn bij Korst/Van der Hoeff Veilingen, St. Joris- straat 32 in 's-Hertogenbosch. De veiling duurt van 10.30 tot circa 14.30 uur. Meer informatie staat in een bericht in GroepsNieuws van afgelopen woensdag. follow-up wordt uitbesteed, kan dat percentage zelfs 30% worden. De analyse 'Nabellen loont'staat op het RaboWeb, Bedrijfsvoering, Informatie, Communicatie site, Nieuw op de site.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1