'Focus nu echt op verkoop' Eén helpdesk Beleggen SPAGHETTI IN CAMPAGNE ID Teller ledencampagne over de 750.000 Verbeteringen RaboWeb 2001 Segmentmanager CA over nieuw businessplan: wat doet uw bank "Je moet als verkoper wel weten wie je klanten zijn." Hospitality Rabobank Champions Trophy 05io Rabokrant Intern Rabobank weekblad Vijfde jaargang no. 977 Week 40 Vrijdag 5 oktober Directoraat Communicatie Interne Communicatie Redactie: Eindhoven/EN 569 Telefoon (040) 217 65 86 Fax (040) 217 71 36 fm.rn.interne media Bezorging: (040) 219 55 55 Het segment Cliënten Advies gaat meer onderscheid maken in de ruim 6 miljoen klanten op de volwassenen- markt. Dat staat in het Businessplan Cliënten Advies 2002- 2004. Segmentmanager Ad Bakermans: "We hebben de kernproblemen nu duidelijker in beeld. De rode draad is de focus op meer pro-actieve verkoop." Cliënten Advies verdeelt de particulierenmarkt onder in pasgeborenen, jeugd/jon geren en studenten en vol wassenen. Voor het nieuwe businessplan is die laatste groep opgedeeld in vijf gene- ratiegroepen tussen 18 en 91 jaar. Bakermans: "Essentieel bij de leeftijdsgroep 0 tot 18 jaar is het waarborgen van de in- en doorstroom naar de volwassenenmarkt. Bij de volwassenen tussen 18 en 46 jaar is verhoging van de gemiddelde dienstenafname van belang. Voor de iets ouderen is het zaak de klant- rentabiliteit te verhogen, bij voorbeeld door meer spaar- saldi naar ons toe te trek- Als Erik Dekker zondag de Wereldbeker wint - en die kans is groot - verschijnt deze advertentie, met een andere Erik, maandag in een aantal landelijke dagbladen. Andere uitingen waarmee de Rabobank Groep haar be trokkenheid bij de mogelijke overwinning uit, zijn een tv commercial, wielersite, banie ren en posters. Op bet Rabo- Web staat een uitgebreide versie van dit bericht. ken. Behoud van de klant c.q. het vermogen staat cen traal bij de senioren." De verkoopkracht - het aantal verkochte producten per medewerker per dag - van Cliënten Advies moet volgens hem omhoog. "In juni was dit cijfer 1,5. Eind 2001 moet het 2 zijn en eind 2002 3,5." In zijn ogen is dat mogelijk. "Door trajec ten als ACE en TQW zijn er veel minder transacties in de bankhal en komt er nu echt meer tijd voor verkoop. We zijn ook bezig met een ver dere verbetering van de ver- koopleads, waardoor cliënt adviseurs klanten pro-actief kunnen benaderen bij diverse gebeurtenissen. Nu gebeurt tweederde van de verkoop nog op initiatief van de klant." Andere speerpunten voor volgend jaar zijn verdere kostenreductie en eenduidi ge klantverantwoordelijk heid binnen de lokale bank. Bakermans: "Wil je pro actief te werk gaan, dan moet je als verkoper wel we ten wie je klanten zijn." Het Businessplan Cliënten Advies staat op het Rabo- Web, Cliënten Advies, Infor matie, Manager. Na de The madag CA op 11 oktober wordt het aangevuld met het activiteitenplan voor komend jaar. Maandag start onder tele foonnummer (0900)1595 de Helpdesk Beleggen. Via een keuzemenu zijn afdelingen van Rabo BeleggingsAdvies, diverse kenniscentra van Rabobank Nederland en Rabobank Nederland Effec tendiensten te bereiken. Lokale banken kunnen er terecht met alle vragen over de beleggingsdienstverlening, van beleggingsadviezen en marketingacties tot oplei dingen en juridische en administratieve aangelegen heden. Meer informatie over de nieuwe helpdesk staat vanaf vandaag op het RaboWeb, Financieel Advies, Informa tie, Producten en Diensten, Documentatie Beleggen, In leiding, Telefoonnummers effectendienstverlening Rabo bank. Vier kunstenaars hebben exclusief voor de Rabobank een werk gemaakt. De aanbieding - een bronzen beeldje, een glasobject, een foto op aluminium ondergrond (afbeelding) en een zeef druk - geeft medewerkers voor de elfde keer de kans betaalba re kunst te kopen. De werken hebben een oplage van 40 tot 80 exemplaren en kosten tussen 275,- en f 475,-. Ze zijn te zien in de kantoren van Rabobank Nederland en het oktober nummer van Rbij. Bestellen kan tot 19 oktober via het formu lier op het RaboWeb, alle segmentsites, Persoonlijk, Mede werker, Personeelsfaciliteiten, Overige faciliteiten. De advertentiecampagne Internationale Dienstverle ning wordt volgende week hervat met een afbeelding van gekleurde spaghetti. Oorspronkelijk zou een gedeelte van het beeld 'David' van Michelangelo worden gebruikt. Door nega tieve reacties van banken na publicatie van de adverten tie in de Rabokrant is echter besloten deze campagne te stoppen. Overigens werd er ook positief gereageerd op de 'David-advertentie'. Niet Pakistan, maar Neder land wordt gastheer voor de Rabobank Champions Trophy 2001. Dit hockeytoernooi voor de zes beste herenteams ter wereld wordt van 3 tot en met 11 november gespeeld in Rotterdam. De Rabobank is door het hoofdsponsorschap van de KNHB prominent aanwezig. Voor lokale ban ken is er een hospitality- arrangement, dat bestaat uit een business seat en toegang tot een speciale ontvangst ruimte met hapjes en drank jes. Meer informatie staat op het RaboWeb, alle segmentsi tes, Persoonlijk, Organisatie, PR en Sponsoring, Hockey. Deze week overschreed het aantal ingeschreven leden de 750.000. Hiermee is de doelstelling van eind dit jaar nu al gehaald. Sinds 9 febru ari, toen de eerste 'U' ver scheen, is het aantal leden met ruim 200.000 gestegen. Projectleider communicatie ledencampagne Bert van Wanrooij: "Als we samen - lokaal en centraal - zo door gaan, kunnen we het streef getal van 1,2 miljoen leden eind 2003 halen." De diens tenafname van bestaande en nieuwe leden steeg van 3,42 naar 3,50. Dit betekent dat zo'n 60.000 leden een voor hen nieuwe dienst afnemen. De gemiddelde dienstenaf name van niet-leden is 2,28. RTL 5 besteedt op 8 en 16 oktober in RTL-Z rond 9.15 en 12.00 uur aandacht aan de ledencertificaten en het ledenbeleid. Het RaboWeb Lokale banken heeft vanaf van daag drie nieuwe func tionaliteiten: Webwijzer, Segmentwissel en Favo rieten. Ook is het reac tieformulier verbeterd. Meer informatie staat in een langere versie van dit artikel op het RaboWeb.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 2001 | | pagina 1